eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    <1avgbwnu19bw0$.1fxj451an608k.dlg@40tude.net> <bVAEL.6$zGt2.2@fx01.ams1>
    <63e2df1c$0$19614$65785112@news.neostrada.pl> <otCEL.4$8tJc.1@fx14.ams1>
    <trvbff$7o4$2$Shrek@news.chmurka.net> <dVIEL.9$%aOc.0@fx10.ams1>
    <ts0ifu$7kc$5$Shrek@news.chmurka.net> <BOUEL.10$%fjc.7@fx15.ams1>
    <ts1v5l$gn1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <ts36ek$i75$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <g0z800uqbpy$.m7v1pvpxc0yf$.dlg@40tude.net>
    <ts37ic$i75$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <1757rn78ytk9x$.nawzcpq661lx.dlg@40tude.net>
    <ts3e1c$oqq$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <63e6181c$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <vmBFL.61210$uA%d.15498@fx09.ams1>
    <63e731c3$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
    <NuGFL.6285$rQWd.5340@fx10.ams1>
    <63e7f0a5$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 12 Feb 2023 04:54:30 GMT

    On 2023-02-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Trzeba w ramach postępowania ocenić, czy opieka była "właściwa",
    > cokolwiek to znaczy i tyle. Mam musi czasem spuścić z oka dziecko. Nie
    > da się wyznaczyć jakiegoś maksymalnego czasu, po którym uznamy, ze
    > zaniechała opieki. Co innego bedzie, jak dziecko śpi w łóżeczku. Co
    > innego, jak się bawi na balkonie.

    No a jaka jest różnica między tym łóżeczkiem a samochodem? Dziecko
    pewnie siedziało w foteliku, przypięte. Powracam do tego tak uparcie, bo
    nie wydaje mi się aby ta sytuacja była jakoś bardzo różna od śmierci
    łóżeczkowej. Jest parę rzeczy, które mogły pójść źle, ale tak samo jest
    w przypadku łóżeczka. A zdaje się przy tym ostatnim nie przesłuchuje się
    rodziców w dowolnym charakterze o ile lekarz nie powie, że coś mu tu
    śmierdzi. Mylę się?

    Jeśli nie, to nawet z tej perspektywy przyjmowanie, że matka jest w
    jakiś sposób tam (samochód) podejrzana nie jest MZ uzasadnione.

    > U nas, to jeszcze jest taka nagonka na alkohol przykładowo, która w
    > sumie z niczego nie wynika. Nie ma zakazu sprawowania opieki nad
    > dzieckiem będąc pod wpływem alkoholu, ale przy rozwodzie, jak tylko
    > druga strona wyczai, że opiekun wypił jedno piwo, to zaraz wzywa
    > Policję, by przedmuchała opiekuna.

    Tak samo jak pokutuje przekonanie, że dowolna, niedozwolona ilość
    alkoholu we krwi oznacza przypisanie winy tej osobie za ewentualny
    wypadek.

    --
    Marcin