eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-12 03:23:54
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-02-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Po śmierci człowieka dochodzi do zaniku funkcji komórek i procesów
    > metabolicznych, co prowadzi do zmiany pH oraz aktywacji enzymów
    > hydrolitycznych w tkankach. Te enzymy mogą katalizować degradację
    > substancji w organiźmie, w tym także białek. Podczas rozpadu białek,
    > aminokwasy ulegają przemianie, w wyniku której powstają różne związki
    > chemiczne, w tym chlorek potasu.
    >
    > Wydzielanie się chlorku potasu z organizmu po śmierci człowieka może być
    > wykorzystane w medycynie sądowej do określenia czasu zgonu. Wraz z
    > upływem czasu po śmierci stężenie chlorku potasu w tkankach i płynach
> [...]

    Dodatkowo, problem jest taki, że potas (i jego chlorek) jest obecny w
    dużych ilościach w wielu codziennych produktach. Zwykła sól zawiera go
    sporo, mamy modę na sól himalajską i morską, a te mają go jeszcze
    więcej, nie wspominając już o takich produktach jak np. ten:
    https://sante.pl/produkty/sol-morska-o-obnizonej-zaw
    artosci-sodu-350g/

    I teraz trochę trudno MZ byłoby stwierdzić jakie mogło być stężenie
    wyjściowe a bez tego nie da się rzetelnie oszacować tego czasu.

    Ale to trochę inna sytuacja bo odnosi się do pewnego stanu równowagowego
    organizmu. Natomiast przy uśmierceniu KCl pytanie jest takie, jaka to
    musiała by być dawka. Nie wiem, jakby podać roztwór bezpośrednio do
    serca to pewnie nie aż tak duża. Jeśli żyłą do kroplówki to trochę
    większa. Można liczyć, że serce słabe to wiele mu nie trzeba, a jak się
    raz zatrzyma to już dupa. Z tym, że pospolitość chlorku potasu też się
    pewnie do tego dokłada, bo to oznacza, że typowy zakres obecny we krwi
    jest bardzo szeroki i nie musi być wcale łatwo stwierdzić, że użyto go
    dużo, szczególnie przy wtrzyknięciu dożylnym.

    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21923800/

    --
    Marcin