eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-09 18:48:24
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Feb 2023 17:38:38 +0100, Shrek wrote:

    > Normalnie - jeśli nie masz podstaw do postawienia zarzutów jako świadka.

    To czesto mozesz powiedziec w wielu sprawach.
    A RPO mowi, ze tak nie nalezy, jak sie spodziewasz postawienia
    zarzutów :-)

    W dodatku dzieci same z siebie rzadko umierają, wiec sam fakt zgonu
    sugeruje, ze rodzice zawinili.

    > Jeszcze raz - postępowanie w sprawie.

    Tak, ale musisz podac z ktorego art KK ta sprawa.

    Nie ma "wyjasnimy sobie tę dziwną smierć" - musisz wpisać jakies
    przestępstwo, które podejrzewasz.

    Niekoniecznie typując podejrzanego.

    I tu Robert ma racje, ze jak nie ma nic lepszego, to mozna chocby
    "nieumyslne spowodowanie śmierci".

    > Może być, ale we wzmiankowanej sprawie takiego nie było.

    A konkretnie o którą sprawe chodzi?

    > No pytasz. Normalnie pytasz.

    Czyli nie przesluchujesz, a pytasz?

    > Jak zdarzy się wypadek komunikacyjny to
    > stawiasz zarzuty wszystkim świadkom na wszelki wypadek, najlepiej z
    > artykułu zupełnie z dupy - potem się zmieni lub umorzy?

    Jak sie zdarzy wypadek komunikacyjny, to artykuł masz gotowy.

    Ale ja sie przeciez o to z Robertem kłóciłem.
    Kierowcy przesluchac nie mozesz, bo moze jest sprawcą.
    Przesłuchasz swiadka ... a skad wiesz, ze on ofiary nie wepchnął pod
    auto kierowcy?
    No to kogo mozesz przesłuchać?

    Ofiary, jak żyje, tez nie mozesz przesłuchac, bo mozeto ona jest
    sprawcą :-)

    > Zaraz - ty przejąłeś myślenie roebrta, że dopóki nie udowodnisz
    > niewinności to należy każdemu z kim nawiązuje kontakt kulsoneria stawiać
    > zarzuty?

    To nie tylko zdanie Roberta, ale i RPO.
    Podejrzanego przesłuchiwac należy jako podejrzanego, po postawieniu
    zarzutów. Nie nalezy go przesłuchiwać jako świadka.

    A jak ustalisz wczesniej, kto tu jest swiadkiem, a kto podejrzanym?
    Ze szklanej kuli ?

    Wychodzi na to, że trzeba rozejrzec sie, moze jest jakis monitoring w
    okolicy, moze kierowca ma kamere, i po obejrzeniu filmow juz z grubsza
    wiadomo kogo mozna przesłuchac jako swiadka, a komu trzeba najpierw
    postawic zarzuty.
    A bez monitoringu kiepska sprawa :-)

    J.