    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodnosc z umowa
    Date: Wed, 27 Sep 2006 21:35:27 +0000 (UTC)

    fotomania <lensring@no_spam_lensring.pl> wrote:

    > No minelo 10 dni , wiec o zwrocie przy zakupach na odleglosc nie ma juz mowy
    > . Chyba ze w momencie zakupu nie zostales poinformowany o takiej mozliwosci
    > :))
    > A zostales ? :))

    W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji
    nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze
    sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność
    można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek:

    "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady
    (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata
    manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie
    podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono
    zakupione wraz ze sprzętem."

    Czy wolno pobierać takie opłaty? Konto w sieci operatora - OK, da
    się te "darmowe" 10,80 zł wydzwonić z komputera lub innej bramki.
    Ale 10% chyba się nie należy? Poza tym, moim zdaniem sprzęt jest
    wadliwy - znalazłem w sieci informacje, że inni też mają z nim
    problemy, dokładnie te same co u mnie (szkoda, że znalazłem tak
    późno - gdybym znalazł wcześniej, w ogóle bym nie kupował). Tu
    sprawa jest sporna, bo sprzedający twierdzi że sprzęt jest dobry.
    Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły?

    > To ze tego rodzaju bramka nie dziala u ciebie a dziala u niego nie jest
    > wykluczone bierz taka mozliwosci takze pod uwage .

    Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię)
    u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa
    dobrze, ustawienia (operator VoIP i kodek) są takie same, niczego
    innego w sieci co miałoby wpływ też nie zmieniałem. Głos z tej
    moim zdaniem wadliwej jest "chrypiący" i przesterowany, mimo
    konfiguracji wzmocnienia na minimum trzeba mówić prawie szeptem.
    A wydawałoby się, że poprawna zamiana głosu o jakości telefonicznej
    na postać cyfrową nie jest w dzisiejszych czasach jakimś strasznie
    trudnym zagadnieniem z pogranicza technologii kosmicznej...

    > Przy tak malych kwotach szkoda sobie czasami zawracac gitare .

    Dobrze byłoby odzyskać sprzęt - sprzedający mi go nie odesłał,
    uzależniając zwrot od dopłacenia 24,40 zł. Czy ma prawo sobie go
    przywłaszczyć, jeśli nie zapłacę? Sprawdzałem sprzęt na wszelkie
    możliwe sposoby, nie chciało wyjść inaczej co bardzo szczegółowo
    opisałem w piśmie dołączonym do odesłanego sprzętu. Jakość głosu
    rzecz subiektywna, ale była tak zła że domownicy zgodnie odmówili
    używania tego wynalazku - po zmianie sprzętu na inny, stwierdzili
    poprawę i korzystają. Nie są muzykami ani audiofilami.

    > Wartosc sprzetu 199 PLN koszty o ktorych piszesz 61 PLN - nie wiem w jaki
    > sposob daje ci to 60 % wartosci sprzetu

    Zapłaciłem 199 za sprzęt + 10 za wysyłkę = 209 zł. W cenie było
    10,80 zł na koncie operatora (nie ujęte osobno na fakturze), które
    wydzwoniłem więc nie chcę zwrotu. Pozostaje 188,20 zł, natomiast
    sprzedający zaproponował 127,20 zł - OK, nieco więcej niż 60%.

    Marek