  • Data: 2006-09-28 00:10:59
    Temat: Re: Niezgodnosc z umowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27.09.2006 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:

    > W jakiej formie powinienem zostać poinformowany? W opisie aukcji
    > nic o tym nie było. Na karcie gwarancyjnej dostarczonej wraz ze

    Powinieneś zostać poinformowany najpóźniej w momencie złożenia oferty,
    że przysługuje Ci prawo odstąpienie od umowy w terminie 10 dni. Jeśli tego
    nie zrobiono to masz na to 3 miesiace od moementu wyadania rzeczy.

    > sprzętem (warunki gwarancji też dość "ciekawe", ale na niezgodność
    > można się chyba powoływać niezależnie od tego?), jest taki dopisek:

    Zostawmy na moment niezgodność, są dalej ciekawsze rzceczy :)

    > "W przypadku zwrotu towaru nie wynikającego z uszkodzenia lub wady
    > (art. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    > konsumentów [...], Dz. U. z 2000 r. Nr 22), pobierana jest opłata
    > manipulacyjna w wysokości 10% jego wartości. UWAGA, zwrotowi nie
    > podlega usługa - konto w sieci operatora, jeżeli zostało ono
    > zakupione wraz ze sprzętem."

    To jest Ustawa która umożliwia odstąpienia ale treść art.2 nie ma nic
    wspólnego z powyższym a wręcz przeciwnie.

    Zerknij sobie np. tutaj:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332

    Co więcej, mamy dalej art.7. który w u.2 mówi
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

    > Czy można tak twierdzić jeśli każdy egzemplarz jest tak samo zły?

    Nie, o ile nie jest to cecha produktu o której poinformowano klienta.

    > Inna bramka (innego producenta - drugiej takiej samej nie kupię)
    > u mnie działa, program do dzwonienia z komputera również działa

    To niczego MZ nie dowodzi, bo w końcu ta inna może być bdb i radzi sobie
    w Twoich warunkach, a te bdb być nie muszą.

    --
    Marcin