    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    Date: Fri, 27 Jul 2018 13:37:24 GMT

    On 2018-07-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Bo nikomu już na wybory nie zależy.

    No chyba, że w formie mięsa wyborczego.

    > Zobacz, że jak nawet w 1999 roku zrobili korektę systemu i zlikwidowali
    > województwa, to Sądy Wojewódzkie zmieniono na Okręgowe i pokazali zadnią
    > część ciała ustawodawcy. W innych urzędach walczono, kto "pójdzie" do
    > województwa, a kto ma sobie w powiatach szukać miejsca. W Sądach
    > tabliczki pozmieniano i tyle.

    To w sumie źle czy dobrze?

    > Tylko weź pod uwagę,że nie są problemem manifestanci. Pod Sądy tłumy
    > przychodzą. Ale inteligentne tłumy. Raz na czas po protu w tłumie
    > znajdzie się taki, któremu się wydaje, ze jest anonimowy i przegnie. Ci
    > są problemem.

    Ja to wiem, ale tego sie nie da uniknąć. Dlatego strasznie mnie wkurza
    jak jakiś głupek obleje farbą drzwi posła PiS albo wymaluje tam komus na
    szybie PZPR. Jakim trzeba być baranem aby nie widzieć komu takie akcje
    naprawdę służą.

    > Ale w 80-tych latach ył potrzebny. Tu nie jest potrzebny mądry, a taki,
    > którego obydwie strony zaakceptują. N tym polegał geniusz Wałęsy. Tego
    > zazdroszczą mu politycy teraz. Dlatego szujkali haków.

    Haków szukali, bo jest ikoną obozu przeciwnego i zapewne osobistym
    wrogiem prezesa. Ikona to mocno wyblakła ale zawsze.

    Moje zdanie nt. Wałęsy jest bardzo krytyczne i mam sporo watpliwości
    również co do motywów jego działań za czasów styropianu, ale nie będę
    spekulował, bo w sumie mnie tam nie było i może mylę się w swoich
    przypuszczeniach.

    > Ja też. I nawet 10 razy więcej demonstrantów w tym nic nie pomoże. o
    > chyba, że ktoś chciałby jakiś bardzo radykalnych rozwiązań.

    Ale trzeba jakoś pokazać, ze się to nie podoba. Taka manifestacja ma
    odpowiednią siłę przekazu w tym medialnego. Oflagowanie swojego zdjęcia
    na profilu to trochę mało.

    > Po za tym policjanci muszą się zmieniać. Nie miałem okazji akurat Sejmu
    > "bronić", ale na podstawie innych podobnych imprez, to przecież oni się
    > rozwijają rano i stoją do wieczora. Chronią jakiś tam olbrzymi obszar,
    > bo nie wiadomo w którym miejscu kilku dzielnych natrze.

    Nawet Wyborcza o tym pisała, i że policjanci uciekają masowo na
    zwolnienia. Z przymróżeniem oka do tego podchodze bo to dla odmiany tuba
    PO, ale pewnie coś w tym jest.

    W każdym razie, nadal wydaje się, że duzo za dużo.

    > Ja bym jeszcze podniósł obawę, że przekaz dziennikarzy nie jest dość
    > wierny. Po za tym PO o wiele bardziej - moim zdaniem - jednak liczyło
    > sie wyborcami. Mieli różne mniej lub bardziej odjechane pomysły, ale
    > przynajmniej próbowali do nich przekonać wyborców.

    Arogancja PO polegała na tym, że ignorowali pewną część społeczeństwa.
    Może nie robili tego z premedytacją, więc może to bardziej de facto dość
    żałosna ignorancja niż arogancja, ale było. Flagowy przykład, taka zdaje
    się posłanka Mucha, co się przejechała koleją a potem produkowała w
    stylu, że nie wiedziała, że ludzie tak nadal jeżdżą. No ja można cos
    takiego powiedzieć? Albo ten ich obecny kandydat na prezydenta Warszawy,
    co się produkuje w pseudointelektualnym uniesieniu wspominając u kogo to
    on się nie krztałcił. Żenada. Czy naprawdę takie zdaje się niedojrzałe
    emocjonalnie osoby muszą się pchac na afisz?

    To co robiło PO, było skierowane do tej częsci społeczeństwa, która była
    sobie w stanie radzić w warunkach gospodarki liberalnej. Problem w tym,
    że była to z natury grupa, która już wcześniej była w uprzywilejowanej
    pozycji. Wykształcona, bardziej zamożna, otwarta na mozliwosci.

    Cała reszta za łatwo nie miała. W końcu też ich zamozność naturalnie
    wzrosła, ale był to niejako efekt uboczny.

    Niestety bardzo wielu nie dostrzega jak istotnym czynnikiem jest punkt
    startu. Owszem, jak się chce to wiele można osiągną, ale często koszty
    są olbrzymie.

    PIS natomiast to "teraz k.. my" a wyborcy to masa konieczna do
    utrzymania się przy władze, bez wysublimowanych sentymentów, manipulacji
    i refleksji. Moje zdanie oczywiście.

    Sorry, rozpisałem się zdziebko.

    --
    Marcin