  • Data: 2018-07-28 06:27:53
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    Tak dla porządku, bo wcześniej o tym wspomniałem, że różnica pomiędzy
    resuscytacją z i bez AED jest spora:
    https://www.aedsuperstore.com/resources/cpr-survival
    -rates/
    Tabela 3.

    Type of Treatment Survival Rate (%)
    1 Day 30 Days
    Compression-Only CPR without AED* 24.0 8.7
    Standard CPR without AED* 20.9 7.0
    Compression-Only CPR with AED - 40.7
    Standard CPR with AED - 32.9

    To są dane gdzie AED użyły przypadkowe osoby.
    Bez AED 7-9%, z AED 33-41%.

    Już bardziej jako ciekawostka, to obecnie uczą, żeby robić resuscytacje
    bez oddechów, z tym że mi mówili o powodach higieniczny, ryzyko
    zarażenia etc, ale też widzę po powyższych danych, że pomiędzy z a bez
    oddychania różnica jest jak napisali statystycznie nieistotna.

    --
    Marcin