  • Data: 2010-07-13 20:41:56
    Temat: Re: (Nie)dozwolona klauzula w umowie o prace?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-07-2010 20:52, tomjas pisze:
    > Rozumiem. Czyli jesli czegos nei ma w kodeksie a jest w umowie to jest
    > zapisem obowiazujacym. A teraz hipotetyczny przyklad (nie czepiam sie
    > - czysta ciekawosc) - zapis ze np mam chodzic w biurze tylko na prawej
    > nodze jest sprzeczny z kodeksem pracy?

    Umowa o pracę to UMOWA. Podpisuje się pod nią pracodawca, ale i
    pracownik. Skoro ten ostatni się podpisuje, to znaczy, że generalnie się
    na jej postanowienia godzi (czasem się godzi mimo woli, ale to osobny
    przypadek). O ile chodzenia na jednej nodze nie da się podciągnąć np.
    pod mobbing, to czemu nie? Szczególnie, jeśli pracodawca wykaże, że jest
    to uzasadnione ze względu na charakter pracy na danym stanowisku.

    --
    .B:artek.