    From: Paweł Marcisz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa spolki cywilnej lub jawnej
    Date: Sat, 19 Apr 2008 07:41:45 -0700 (PDT)

    On Apr 19, 3:25 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Tak czy inaczej 'jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
    > prawnej' to nie jest 'ułomna osoba prawna'.

    Tam stoi dokładnie: "jednostki organizacyjne niemające osobowości
    prawnej [...] wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą".

    Co, oprócz ułomnych osób prawnych, wchodzi Twoim zdaniem w rachubę?
    SC? (I tylko ona?)

    Poza tym b. podobny zapis masz np. w art. 479^7 KPC i tam, popraw mnie
    jeśli się mylę, uważa się, że chodzi właśnie o ułomne osoby prawne.

    > Zawsze wynikało to jednak ze zmian w przepisach, np. zaliczenie s.c. do
    > przedsiębiorców (jak dawniej) bądź wykreślenie jej z tego katalogu (co
    > nastąpiło w 1999 lub 2004 -- bo dokładnie nie pamiętam -- roku).

    Jak chcesz, to posprawdzam, ale jestem niemal pewien, że nie zawsze.
    Np. stanowisko SN co do możliwości wymiany członka SC. (Zdolność
    sądowa zresztą podobnie, choć tu można argumentować, że był wpływ
    nowej regulacji działalności gospodarczej).