    From: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Natrętny adorator
    Date: Wed, 7 May 2003 01:57:52 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@host-202-158.tele2.pl

    news:b99d5h$227$3@inews.gazeta.pl...
    > Skoro DIALOG i reszta stoi na podobnym stanowisku (a nie mam podstaw, by Ci
    > nie wierzyć, choć nie sprawdziłem), to faktycznie wygląda na to, że to
    > zbiorowy "kretynizm". No to może jest nam potrzebna konkurencja w udzielaniu
    > informacji o abonentach. Może jakiś niezależny podmiot. Przecież i tak TP SA
    > pobiera dodatkową opłatę za tę informację, więc nie widzę tutaj większego
    > problemu by była konkurencja

    Jest problem (właśnie z tymi opłatami) - taki niezależny informator
    musi z czegoś żyć, a opłaty pobiera jednak operator telefoniczny.
    Ale to już NTG :-)

    > Indagowana kiedyś przeze mnie pani z informacji "913" oświadczyła, że takie
    > otrzymała polecenie od przełożonych i tyle.

    Chodziło mi oczywiście o opinię jakiegoś kompetentnego działu
    (np. Biuro Prawne operatora), a nie panienki spod 913 :-)

    > Osobiście nie przychodzi mi do głowy żaden zapis w prawie, który by nakładał
    > na operatorów zakaz udzielania informacji na podstawie adresu. Tym bardziej,
    > że tego typu zapis byłby co najmniej bezsensowny, albowiem jak już
    > sygnalizowałem wcześniej, można przejrzeć książkę i ustalić w końcu i po
    > adresie, tylko, że w większej miejscowości, to akurat może chwilę zająć.

    Książkę można zeskanować, przepuścić przez OCR i wrzucić do jakiejś
    bazy danych - zazwyczaj będzie szybciej. Ale to i tak nic nie da -
    zauważ, że w nowych książkach telefonicznych nie ma już
    podawanego numeru posesji (nie mówiąc już o numerach mieszkań,
    których chyba nigdy nie było), a jedynie nazwa ulicy.

    > O źródło takiego unormowania należałoby pewnie zapytać twórcę tego
    > zarządzenia w TP SA.

    Coś mi się wydaje, że kiedyś się powoływali na Ustawę o ochronie
    danych osobowych. Trzeba by się zapytać w GIODO, czy słusznie,
    czy nie.

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl