  • Data: 2010-11-14 18:45:52
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.11.2010 15:44, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Ze znajomości języka polskiego.

    A jaki to język? Bo wg SJP wydanego przez PWN:

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2485402/nabic-i

    nabić I -- nabijać
    1. <<napełnić coś czymś>>
    2. <<uderzając, osadzić coś na czymś; też: przybić coś na czymś>>
    3. pot. <<zadać komuś wiele razów>>

    i twoja definicja tam nie występywa.

    > Chcesz teraz publicznie udowodnić, że nie wiedziałeś dotąd o tym, że te
    > same słowa mają różne znaczenia?

    Ale ta sama zasada....

    > Widzisz, sęk w tym, że za owe działania (masz zapewne na myśli rejestrację
    > konta) ta osoba otrzymywała jakieś korzyści, tu konkretnie możliwość
    > uczestnictwa w serwisie.

    Jedno drugiego nie wyklucza. BA! Bardzo często jest powiązane, no chyba
    że mamy do czynienia z rabunkiem/wyzyskiem/etc. Jak ja idę do dentysty
    to on ma korzyść finansową, ja w zębach. Ty natomiast twierdzisz, że nie
    mogę krytykować pracy dentysty stwierdzeniem, że skoro ja nabijam mu
    kasę, to wymagam od niego określonego rodzaju usług.

    > W przeciwnym razie, gdyby tych korzyści nie
    > otrzymała, nie podejmowałaby żadnych działań. Zatem bilans między NK a
    > użytkownikiem jest zerowy. Ktoś się rejestruje, NK świadczy usługę. Finito.

    No i jeżeli NK świadczyła usługę, która się Palikowi nie podobała, to
    postanowił zrezygnować. Gdyby jeszcze ta usługa była świadczona
    charytatywnie, to mógłby się zastanowić nad tym, czy nie zaakceptować
    jej taką, jaka jest. Uznał jednak, że skoro usługodawca zarabia na tej
    usłudze realne i to niemałe pieniądze, to on jednak zagłosuje nogami i
    zlikwiduje konto, aby nie popierać usług wg niego nieodpowiednio
    świadczonych.

    > A to, w jaki sposób NK pozyskuje fundusze na swoją działalność, to zupełnie
    > inna sprawa i twierdzenie, że korzystanie z darmowego portalu
    > informacyjnego czy społecznościowego to nabijanie kasy właścicielom tego
    > portalu świadczy o wyjątkowo wysokim mniemaniu owego twierdzącego.

    Nie, świadczy o zrozumieniu mechanizmów działania takiego portalu oraz
    generowaniu dochodu przez użytkowników.

    > Zwłaszcza w sytuacji, gdy - jak sądzę - nawet do tych reklam nie zagląda.

    Bez związku.

    > Czy to znaczy, że portal przestał zarabiać na siebie, przestał się bogacić,
    > bo ona przestała nabijać mu kabzę?

    A gdzie takie twierdzenie padło? Nie widzę zapisu ,,postanowiłem odejść
    aby doprowadzić do bankructwa portalu''. To, że wpływ jednego odejścia
    nie spowoduje załamania się całego systemu to wiadome.

    > Wiesz co... albo nie, nie będę komentować, bo musiałbym użyć niewybrednych
    > wyrazów :)

    Nie bądź taki dla siebie krytyczny, twoją ignorancję i brak zrozumienia
    mechanizmu działania takich portali jak NK można nazwać bez uciekania
    się do ,,niewybrednych'' wyrazów. Cokolwiek byś nie miał na myśli pod
    tym sformułowaniem.

    > Spytam tylko czy urwałeś się może z choinki?

    Odpowiem tylko, że dalszą dyskusję z tobą uważam za bezcelową.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek