  • Data: 2010-11-11 16:48:05
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: Greg <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-11 17:07, Palik pisze:

    > Teraz mam na Facebooku i masa moich znajomyych
    > też tam przeszła.

    Z tego co wiem (też konta nie mam), mają podobny punkt. Różnica taka, że
    NK ma podane pola eksploatacji, a facebook traktuje temat dość ogólnie.

    Już pomijając naszą klasę zastanawia mnie jak ogólnie taka sytuacja
    wygląda w polskim prawie. Powiedzmy, że jestem autorem zdjęć, które
    komuś przekazuję do domowego albumu. Za jakiś czas widzę te zdjęcia
    powiedzmy w jakimś czasopiśmie, które zorganizowało konkurs z podobnym
    punktem jaki można znaleźć na NK, tzn. użytkownik udziela niewyłącznego
    prawa do swobodnego wykorzystania materiałów. Kto tu jest winien i kto
    kogo pociąga do odpowiedzialności? Ja czasopismo, a czasopismo
    użytkownika? A może od razu ja użytkownika, bo czasopismo niewinne?