  • Data: 2010-11-11 17:56:29
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ibgqv9$e52$1@news.onet.pl...

    Rzeczona zmiana regulaminu miała miejsce gdzieś w połowie roku. Związana
    była chyba z tym, że w ramach reklamy oni sobie wyswietlali takie karty
    kredytowe z wizerunkiem osoby, że to niby Twoja karta. Bez sensu, bo wiele
    osób jako podstawowe zdjęcie ma zdjecie dziecka czy w ogóle coś od rzeczy.
    No ale to Nasza Klasa robi z siebie kretyna, więec skoro im to nie
    przeszkadza? Oni zresztą mieli jakiś projekt na wykorzystanietych zdjęć do
    gier. Zdaje się, ze jakiś znerwicowany użytkownik pozwał ich za naruszenie
    wizerunku i chyba wygrał.

    Wiele osób polikwidowało owczym pędem tam konta przy tej zmianie
    regulaminu. Ja konto mam dalej. Poza fotką w karcie kredytowej nie
    zaobserwowałem innych pomysłów na użycie moich zdjęć. Zresztą wkładam tam z
    uwagi na limity transferu fotki ze znacznie zmniejszoną jakością, więc nie
    sądze, by dało się te fotki jakoś inaczej wykorzystać. Poza tym widzę tu
    problem, bo co z fotkami, które użytkownik usunął z serwera? Musieliby cały
    czas monitorować to, by nie dać się złapać na naruszenie prawa poprzez
    cofnięcie ich praw w ten sposób.

    Co do zapisu w regulaminie o prawie do korzystania z fotografii to ten kij
    ma dwa końce. Zapis jest oczywiście głupi. Ale ciężar odpowiedzialności oni
    zrzucili na użytkowników, bo jest tam zapis, że umieszczający oświadcza, że
    ma uprawnienia do zdjęcia. Teoretycznie ktoś umieszczając tam fotkę
    powinien się zastanowić nad prawami autorskimi (rzadko jest autorem
    zdjęcia, na którym jest) oraz ochroną wizerunku jeśli nie sam tam jest.
    Mało kto się nad tym zastanawia jednak.

    Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej
    normalniejsze warunki licencyjne.