  • Data: 2010-11-11 18:28:34
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: Greg <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-11 19:01, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem brak tego zapisu od samego początku
    > był po prostu niedopatrzeniem, bo co do zasady
    > serwis społecznościowy na tym polega, że rozpowszechnia
    > między innymi fotki.

    No i to mnie też dziwi. Również pomyślałem, że zapis być może powstał
    tylko po to, aby zapewnić normalne funkcjonowanie serwisu. Z drugiej
    strony jednak był chyba zbędny. W końcu jest ustawa o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną:

    http://lex.pl/bap/student/Dz.U.2002.144.1204.html

    Art. 14. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto
    udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania
    danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
    związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego
    zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym
    charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie
    uniemożliwi dostęp do tych danych.

    Dodali dla świętego spokoju, czy jednak próbują ugrać coś więcej? A
    jeśli tak... to zgodnie z prawem, czy liczą, iż ktoś machnie ręką?