  • Data: 2019-05-28 10:28:57
    Temat: Re: Na religie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-05-28, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Problem polega na wielkiej rozbieżności kryteriów, tak że w efekcie masz
    > równanie z dwiema niewiadomymi. A jak dorzucisz do tego obserwację że
    > kryteria zmieniają się w trakcie upływu życia to dochodzi trzecia
    > zmienna. Jak sobie z tym radzić? Na każdym etapie życia musisz od nowa
    > definiować sens życia, tak postępować by sens był realizowany bez
    > zasadniczych wpadek a po upływie etapu podsumowywujesz i oceniasz
    > stopień sukcesu w wyborze sensu i w jego realizacji.

    To wskazuje, że mamy do czynienia z czymś bardzo subiektywnym. To jak
    wobec tego można mówić o sukcesie bądź nie w kontekscie religii lub
    jej braku, skoro płaszcztzny odniesienia mogą być bardzo różne?

    Poza tym są też takie osoby jak ja, które (przynajmniej jak dotąd) nie
    odczuły ani razu potrzeby definiowania czy poszukiwania sensu życia.
    Dlaczego życie w ogóle miałoby mieć sens? Czy szukanie sensu życia
    czasami nie zahacza o taką czy inną formę religii?

    --
    Marcin