  • Data: 2007-08-03 17:54:28
    Temat: Re: NIespodziewany przelew na konto.
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik *Andrzej Lawa* w wiadomości o kryptonimie
    "o...@n...lechistan.com" napisał:

    > Aha, czyli jak ktoś ci przyśle paczkę - i nie wiesz dokładnie skąd ona
    > się wzięła - to ty zaraz lecisz na pocztę ją odesłać?

    A ty nie? A jak coś znajdziesz, to tylko sprawdzasz w jednej gazecie czy nie
    ma ogłoszenia w "zgubiłem"?

    Jeśli chodzi o paczkę, to tak, jeśli bym dostał od kogoś jakąś paczkę, to
    skontaktował bym się z tą osobą w celu wyjaśnienia sprawy.
    Jak mi ktoś przyśle pieniądze przelewem, a nie będę się ich spodziewał, to
    zainteresuję się _sam jako pierwszy,_ skąd pochodzą i czy czasem nie trzeba
    ich zwrócić. Szczególnie, że na przelewie widać od kogo są i jest też numer
    konta nadawcy
    Podobnie, jeśli bym coś wartościowego znalazł, to starałbym się ustalić
    czyje to i zwrócić. Bo dla mnie hasło "znalezione - nie kradzione" znaczy
    tyle samo, co
    "przywłaszczone - nie kradzione", "podwędzone - nie kradzione" itp. i
    oznacza zwykłą kradzież.
    Frajer jestem, co?

    Ale jak pisałem, pojęcie uczciwości jest niektórym obce, względnie
    relatywizują je.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek