  • Data: 2007-08-03 20:36:16
    Temat: Re: NIespodziewany przelew na konto.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Aug 2007, Madoniowie wrote:

    > Użytkownik *Andrzej Lawa* w wiadomości o kryptonimie
    [...]
    > Twierdzę tylko, że jesteś "uczciwy inaczej". Jak pani w kasie się pomyli, to
    > jej oddasz tylko, jak się kapnie, co?

    wKwestiiFormalnej: popełniasz nadużycie.
    Zakładając, że Andrzej pisze że zrobi TYLE, DOKŁADNIE TYLE i *TYLKO
    TYLE* ile mu NAKAZUJE PRAWO, to chyba rzuciłeś obelgą :]
    Po pierwsze, jak "pani w kasie" się pomyli, to to nie jest znalezisko,
    a te pieniądze nie są "znalezione".
    Wydawca jest znany, przyczyna wydania jest znana (błąd), nie ma
    kogo ani czego szukać - trzeba oddać.
    Można tylko powiadomić błądzącego, że ma sobie przyjść i odebrać
    na własny koszt, bo ściśle trzymając się Andrzejowej postawy nie ma
    powodu do ponoszenia ŻADNYCH kosztów związanych z naprawą czyjegoś
    błędu. A za telefon z powiadomieniem powinien zapłacić :>
    Nadtp jakoś nie widzę podstawy do żądania znaleźnego, które jest
    wlaściwe przy wszystkich przypadkach "znalezienia".
    A co *jego* (Andrzeja) zdaniem należy zrobić jak się coś *znajdzie*
    to *również* napisał - i nie miało to AFAIR nic wspólnego
    z przywłaszczaniem.
    "Nie irytuj się!" - w nerwach popełnia się błędy ;)

    FYI: owszem, zdarzało mi się szukać kogoś co coś zgubił. Ale to nie
    powód do zatrzeciewiania się tylko dlatego, ze ktoś stwierdza że
    "on by olał" - własne zdanie można mieć, do naciągania tez IMHO
    jednak nie uprawnia!

    pzdr, Gotfryd