    From: Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mozliwosc obrony.. Prosba o pomoc..
    Date: Tue, 06 Feb 2007 21:57:39 +0100

    Witaj,

    Prawde mowiac jestem przerazony tym co napisales..

    > Zacznij od ustalenia, co napisała portierka.

    Portierka napisala: na obchodzie spotkala trzy osoby (podala nazwisko
    jednej z nich) ktore nie daly sie wylegitymowac (karta mieszkanca
    akademika wchodzi tutaj w gre) i uciekly. Opisala wszystkie szkody i na
    koniec napisala: impreza byla takze w pokoju 203.

    Raport informuje tylko o tym jakie byly szkody i o tym w jakich pokojach
    byly "imprezy". Na podstawie tego oraz regulaminu domu studenckiego
    (link: http://www.polsl.pl/alma.mater/akademiki/regulamin.h
    tml) pkt.
    III, 4 uznano ze winni sa wszyscy Ci ktorzy robili impreze tego
    wieczoru. Odpowiedzialnosc zbiorowa.

    > Jeśli napisała, że Ty
    > dokonałeś zniszczeń,

    Nie mogla bo to nie bylem ja ;)

    > to wyjaśnij wysokiej komisji,

    Dzis po rozmowie z przeowdniczacym akademika dowiedzialem sie ze sama
    komisja dyscyplinarna wyglada tak: dostaja wszystkie raporty od osob
    zwiazanych (cyzli dziekan wydzialu, kierownik akademika itd), sami
    przeprowadzaja przesluchania po czym orzekaja z reguly o winie - bo
    skoro wladze uznaly pozwanego za winnego to jest on winny.

    > Gorzej, jak będzie obstawać przy tym, ze widziała Was, gdy niszczyliście
    > to mienie.

    Nie zajmie takiego stanowiska, bo zajac go nie moze. Rozmawialem z
    portierka i sama stwierdzila ze nas tam nie bylo.

    > Ale tak, czy siak ta komisja powinna jakoś opierać się na
    > dowodach, a nie poszlakach.

    Opieraja sie na odpowiedzialnosci zbiorowej. Skoro zrobiles "impreze" to
    odpowiadasz za caly akademik.

    > Chwilowo radził bym napisać do Rektora
    > pismo, ze zostałeś bezpodstawnie pomówiony przez pracownika uczelni i
    > prosisz o użyczenie kserokopii stosownego dokumentu potwierdzonej za
    > zgodność z oryginałem, bo zamierzasz złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie. Wydaje mi się, że to powinno wystarczyć, by w
    > automagiczny sposób sprawa się wyjaśniła.

    Tak, to jest jakies wyjscie. Tyle ze dziekan mojego wydzialu jest
    jednoczesnie moim promotorem pracy magisterskiej i na razie wolalbym
    zalatwic caly problem we wlasnym gronie ;)

    --
    michal