  • Data: 2007-08-26 20:57:38
    Temat: Re: Mieszkanie, zameldowanie, bez aktu notarialnego ?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    news:MPG.213beb6614b21b6a989c10@news.task.gda.pl...

    > Złozenie NIP-3 w ciagu 30stu dni w US własciwym dla nowego miejsca
    > zamieszkania. Zmiany adresów w bankach, u operatorów komórkowych, w
    > firmie obsługującej twój drugi filar, itp itd ...
    >
    > podpisanie umowy z zakładem elektrycznym, MPEC i gazownią ...

    Co US i DG (jako osoba fizyczna prowadząca DG jak ja) to chyba akurat pudło :-)
    Tutaj ku memu zdziwieniu (sprawdzałem i w US i UM) jest zgodnie ze zdrowym
    rozsądkiem - miejsce ZAMIESZKANIA a nie ZAMELDOWANIA na pobyt stały.
    Czyli jak mi wyjaśniono, sam decyduję gdzie zamieszkuję (niezależnie od
    zameldowania) i jak stwierdzę że gdzie indziej to zmieniam wpis i potem
    powiadamiam US.

    Pełny idiotyzm za to z prawem jazdy i dowodem rejestracyjnym - tutaj istotne
    jest ZAMELDOWANIE na pobyt stały.
    Już pominę że do prawa jazdy trzeba nowe zdjęcie na papierku (bo przez 1.5 roku
    zapewne zmienił mi się wygląd - posiwiałem stojąc w kolejach w Ważnych Urzędach
    a stare zdjęcie nie istnieje w ich systemach IT).
    Jak się wyprowadzam z miasta na wieś (czyli 800m za granicę miasta) to trzeba
    wymienić tablice (odpłatnie rzecz jasna).
    Są podobno kraje w których samochód ma te same blachy od narodzin do śmierci,
    ale to chyba tylko plotki rozsiewane przez należących do szarej sieci :-)

    Nie sprawdzałem jak jest w bankach etc. (zameldowanie vs zamieszakanie) - to
    jeszcze przede mną.

    Umowy z ZE, gazownią już szczęśliwie od początku na nowy adres...

    TomekD