    From: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@g...usun.to.z.tego.adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie obiektem budowlanym?
    Date: Wed, 22 Nov 2006 20:06:34 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:667e34-dpn.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > To znaczy formalnie poniekąd i owszem - pozwolenie nie jest potrzebne
    > (o ile nie naruszasz konstrukcji albo nie przerabiasz przebiegu
    > instalacji - poczytaj sobie Art. 29 ust. 2 wiadomej ustawy), ale
    > zasadniczo każdy remont obiektu budowlanego (czyli także jego części)
    > trzeba zgłaszać do tych wesołych ludzi od pozwoleń na budowę (Art. 30
    > ust.1 p.2).

    Tylko, ze ja nie remontuje obiektu, a jedynie jego czesc.

    > Teraz pytanie, co to "remont" - bo raczej głupio by było do wymiany
    > okien czy wręcz odmalowania ścian latać po urzędach.

    No wlasnie.

    > Jak dla mnie są to "okresowe czynności konserwacyjne mające na celu
    > utrzymanie właściwego stanu technicznego lokalu mieszkalnego".
    > A "remont" to będzie np. wymiana elewacji czy pokrycia dachu :)

    Dokladnie.

    > Może napisz konkretnie: co chcesz w ramach tego "remontu" zrobić
    > i kto się czepia?

    Prosze bardzo. Poniewaz mieszkanie jest komunalne i nie chce
    przy ewentualnym wykupie drugi raz placic za to samo, zglosilem
    remont do administracji (ADK). Najpierw napisalem tylko w sprawie
    wymiany okna. Jednak po rozmowie z przewodniczamym (chyba tak
    to sie nazywa) wspolnoty mieszkaniowej, zlozylem drugie,
    obszerniejsze pismo. Napisalem w nim, ze chce:

    - polozyc glazure i terakote w lazience
    - polozyc glazure oraz odnowic podloge w kuchni
    - wymienic poziomy wodne
    - wymienic instalacje elektryczna (obecna ma kilkadziesiat lat)
    - wymienic okno w kuchni

    Odpowiedzi w czesci technicznej przyszly calkiem sensowne
    i zawieraly to, czego sie spodziewalem. Gorsze sa dopiski,
    uzasadnione duzym zakresem remontu.
    Pierwszy mowiacy, ze powinienem zawrzec porozumienie remontowe
    z ZGN oraz drugi, iz remont powinien byc zgloszony do architekta
    miasta. I tu zaczyna sie zabawa. Pan z architektury nie jest
    do konca przekonany czy powinienem zlozyc zgloszenie, ale "skoro
    ADK tak napisala, to pewnie tak jest" (czyli klasyczna zasada
    dzialania urzednika typu "na wszelki wypadek"). Ale wraz
    ze zgloszeniem musze zalaczyc porozumienie remontowe. I tu
    kolejna ciekawostka, wg rozmowy z ZGN najprawdopodobniej
    nie musze zawierac porozumienia, ale za to powinienem dostac
    od nich zgode na remont. A to z kolei jest dla mnie o tyle
    dziwne, ze ADK podlega wlasnie pod ZGN, a o zadnej dodatkowej
    zgodzie nie napisala w swoich pismach.

    Kopie pism sa pod adresem http://www.szewczak.pl/rozne/?k=remont

    sjs