  • Data: 2006-11-22 15:32:52
    Temat: Re: Mieszkanie obiektem budowlanym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Stanislaw J. Szewczak wrote:

    > Ja to tez tak rozumiem, ale niektorzy chca mnie przekonac, ze remont
    > mieszkania jest remontem obiektu budowlanego i podlega obowiazkowi
    > zgloszenia do architekta miasta.

    ROTFL

    To znaczy formalnie poniekąd i owszem - pozwolenie nie jest potrzebne
    (o ile nie naruszasz konstrukcji albo nie przerabiasz przebiegu
    instalacji - poczytaj sobie Art. 29 ust. 2 wiadomej ustawy), ale
    zasadniczo każdy remont obiektu budowlanego (czyli także jego części)
    trzeba zgłaszać do tych wesołych ludzi od pozwoleń na budowę (Art. 30
    ust.1 p.2).

    Teraz pytanie, co to "remont" - bo raczej głupio by było do wymiany
    okien czy wręcz odmalowania ścian latać po urzędach. Jak dla mnie są to
    "okresowe czynności konserwacyjne mające na celu utrzymanie właściwego
    stanu technicznego lokalu mieszkalnego". A "remont" to będzie np.
    wymiana elewacji czy pokrycia dachu :)

    Może napisz konkretnie: co chcesz w ramach tego "remontu" zrobić i kto
    się czepia?