  • Data: 2006-11-23 09:10:24
    Temat: Re: Mieszkanie obiektem budowlanym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Nov 2006, Stanislaw J. Szewczak wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    >
    > No wlasnie.

    Nie jest to takie "właśnie".
    Dlatego choćby, że mało kto przez "wymianę okien" rozumie założenie
    takiego samego okna jak było - tylko nowego!
    Skądinąd rozumiem założenia architektury, żeby zamiany okien (na inne)
    nie powodowały dziwnych efektów ubocznych ;) w wyglądzie.
    Zresztą taka "zamiana" (na inne niż było) ściśle biorąc nie jest
    remontem, nawet dla podatków ;)
    No i jest drugi element: nic nie piszesz co to za budynek. A np. ten
    w którym ja mieszkam jest przedwojenny.
    Zabytek, panie... :>
    Zamiana okien (na plastikowe) oznaczała stosik pism.

    > Prosze bardzo. Poniewaz mieszkanie jest komunalne i nie chce
    > przy ewentualnym wykupie drugi raz placic za to samo, zglosilem
    > remont do administracji (ADK).
    [...]
    > Odpowiedzi w czesci technicznej przyszly calkiem sensowne
    > i zawieraly to, czego sie spodziewalem. Gorsze sa dopiski,
    > uzasadnione duzym zakresem remontu.
    > Pierwszy mowiacy, ze powinienem zawrzec porozumienie remontowe
    > z ZGN oraz drugi, iz remont powinien byc zgloszony do architekta
    > miasta.

    Pewnie przez to okno :)
    To *jest* "naruszanie elewacji", IMO.

    > kolejna ciekawostka, wg rozmowy z ZGN najprawdopodobniej
    > nie musze zawierac porozumienia, ale za to powinienem dostac
    > od nich zgode na remont. A to z kolei jest dla mnie o tyle
    > dziwne, ze ADK podlega wlasnie pod ZGN, a o zadnej dodatkowej
    > zgodzie nie napisala w swoich pismach.

    He, he...

    pzdr, Gotfryd