    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mama mnie wpakowała na minę
    Date: Mon, 7 Nov 2005 01:52:19 +0100

    Użytkownik "sznury" <m...@U...pl> napisał w wiadomości
    news:dkm7mo$dch$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > szukam porady oto moja sprawa:
    > Mieszkam w starej kamienicy która graniczy z działką - ogrodem -
    należącym
    > od jakiegoś czasu do mnie, a wcześniej do mojej mamy. Moja 86letnia,
    > żyjąca mama zaraz po wojnie wydzierżawiła, a później kupiła ten
    ogród.
    > Jakiś czas temu przepisała go na mnie przy podziale majątku. Znajomy
    > projektant, który projektował coś w tej okolicy zwrócił się do mnie
    > uwagą, że ogród zajmuje część ( 150 mkw ) działki gminnej na której
> [...]

    Biorąc pod uwagę, że owo ogrodzenie stoi od wojny, to co do zasady
    stałeś się właścicielem tego terenu przez zasiedzenie. Ale nie szedł
    bym tą drogą.

    W praktyce, to ja bym na Twoim miejscu zamówił geodetę i wykonał na
    nowo plan działki uwzględniający obecny stan, który jak rozumiem jest
    stanem ustabilizowanym. Potem, zmiana w księgach wieczystych i w
    urzędzie co do podatku, tak byś płacił we właściwej wysokości.
    Wspólnocie się powierzchnia działki zmniejszy i tyle. Odradzam
    wnikanie, czemu po wojnie płoty prztestawili, bo uwikąłsz się w spór
    nie do wyjaśnienia.

    Twardo czymaj się tego, że granica działki jest dobrze, tylko
    powierzchnie są źle popodawane.