  • Data: 2005-11-07 00:38:13
    Temat: Mama mnie wpakowała na minę
    Od: sznury <m...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    szukam porady oto moja sprawa:
    Mieszkam w starej kamienicy która graniczy z działką - ogrodem - należącym
    od jakiegoś czasu do mnie, a wcześniej do mojej mamy. Moja 86letnia, żyjąca
    mama zaraz po wojnie wydzierżawiła, a później kupiła ten ogród. Jakiś czas
    temu przepisała go na mnie przy podziale majątku. Znajomy projektant, który
    projektował coś w tej okolicy zwrócił się do mnie z uwagą, że ogród zajmuje
    część ( 150 mkw ) działki gminnej na której stoi kamienica. Okazało się, że
    zaraz po wojnie ktoś postawił płot ( nie na granicy ) i przyjęto, że płot
    wyznacza granice działki. Nie interesowałam się tym wcześniej bo od mojego
    urodzenia płot stał gdzie stoi i nie przyszło mi do głowy, że coś może być
    nie tak. W kamienicy jest wspólnota, która płaci podatki za część działki
    no i teraz okazuje się, że płaci również za kawałek ogrodu, który ja
    użytkuję (bezprawnie) nie wiedząc o tym. Na dodatek na tej nieszczęsnej
    części ogrodu wybudowaliśmy kiedyś garaż. Jestem w kropce. Chcę to
    rozwiązać ale nie wiem co powinnam robić. Jak zareagują sąsiedzi? Jak
    uregulować sprawy zapłaty podatku za te kawałek? Proszę o radę.