  • Data: 2005-11-07 12:22:18
    Temat: Re: Mama mnie wpakowała na minę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sznury" <m...@U...pl> napisał w wiadomości
    news:dkm9h9$ad0$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Chodzi o to, że na aktualnej mapie granica jest naniesiona i nie
    przebiega
    > tam gdzie płot.

    Skontaktuj się z geodetą. W geodezji istnieje domniemanie, że stan
    faktyczny jest zgodny z prawnym. Jeśli tak nie jest, to się w takim
    wypadku raczej prostuje mapki do granic, niż granice do mapek. Wynika
    to z art. 153 kc. A jeśli nawet by się okazało, że jednak zająłeś
    cudzy grunt, to i tak zgodnie z art. 151 kc nikt Ci go już spod garaży
    "wyrywać" nie może. W ostateczności zostaje instytucja zasiedzenia. Po
    30 latach grunt jest Twój.

    > Powierzchnia na pierwszych dokumentach mamy jest policzona właśnie
    dla
    > działki mniejszej o ten kawałek. To od początku było mniejsze tylko,
    że
    > nie wiem jak to się stało, że płot stoi od 50 lat i nikt tego nie
    zauważył
    > (nikt z urzędników)

    Może po prostu źle jest zrobiona mapka. Ktoś kiedyś ją tak zrobił i
    trwa taki stan w geodezji. Ja bym raczej się skłaniał ku tej tezie.