eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMałżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS › Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    From: Nix <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    Date: Fri, 19 Apr 2013 14:50:19 +0200
    <kkqpr7$3g8$1@mx1.internetia.pl> <kkr199$rbs$1@mx1.internetia.pl>
    <51710eb2$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <51711549$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <517116d4$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <51713309$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrco6$qj$1@mx1.internetia.pl>
    <51713866$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-04-19 14:28, cef pisze:

    > Przeczytałem to z linka pobieżnie i z niechęcią do przyjęcia tezy
    > o tym wyjątku dla zlecenia :-)
    > Dlatego jak dotarłem do akapitu, w którym mowa o tym,
    > że opłaca się "bycie" osobą współpracującą
    > jak są duże zarobki, to uznałem, że osoba, która to pisała
    > nie za bardzo wie o czym pisze i z tym zleceniem też poszła na całość.
    > Poza tym ten tekst jest taki niespójny, jakos nie dostrzegłem też tam
    > obwarowań gdy ktos ma jakiś tytuł ubezpieczenia.

    To dalej wałkujemy temat :)
    Dzwoniłem do ZUS-u na infolinię przed chwilą i rozmawiałem o tej sprawie
    z konsultantem.

    Generalnie stwierdził, że niektóre umowy-zlecenia z małżonkiem są jako
    takie z kodem ubezpieczenia 04.11, a niektóre są jako "osoba współpracująca"

    Mówił on że sprawa jest niezwykle "delikatna" i że nigdy nie można do
    końca stwierdzić
    która umowa zlecenie z małżonkiem jest "zwykła" a która skutkuje
    uznaniem za "osobę współpracującą"...

    Trochę dziwnie mówił, mało szczegółów, dużo ogólników, miałem nieodparte
    wrażenie że nieco "kręci"... wspominał jeszcze o 2 kwestiach -czy
    "jest to trwała współpraca" oraz czy umowa-zlecenie jest sformułowana
    zgodnie z zapisami KC... radził złożyć zapytanie do ZUS ZZP, pytanie o
    konkretną umowę-zlecenie dotyczącą konkretnego płatnika...

    Trochę dziwna ta odpowiedź... czyżby to była aż taka "wiedza tajemna" ????

    pzdr! Nix