eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMałżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS › Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
  • Data: 2013-04-29 23:17:06
    Temat: Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    Od: Nix <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-29 19:26, cef pisze:

    > Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że umyte okno jest dziełem, to proszę.
    > Jednak podejrzewam, że zgodnie z intencją ustawodawcy
    > dziełem umycie okna nie będzie.
    >

    > natomiast zlecenie to np. "mycie okien" czyli w przełożeniu
    >
    > Prędzej naprawa konkretnego sprzetu będzie dziełem niż umycie okna.
    > Przy takim definiowaniu czynności polecałbym Ci rezygnację
    > z ustanowienia tego zlecenia, które niewiele zmienia w relacjach
    > "mąż-firma żony" a obecność takiego zlecenia moze tylko sprowadzić
    > kłopoty, jeśli okaże się, że zakres prac podpada pod inne tytuły.

> [...]

    Tak, naprawa konkretnego sprzętu wg mnie będzie nawet bardzo dobrym
    przykładem "dzieła" Z tym oknem to mogłoby być lekkie przegięcie :))))

    Do czego to zlecenie?

    Prozaicznie : otóż żona nie ma pojęcia o naprawie
    urządzeń spawalniczych, nie ma też uprawnień np. "elektrycznych" typu
    SEP, mąż ma i jedno i drugie.
    Mógłby robić to bez żadnej umowy, ale jak przyjdzie kontrola( obojętnie
    jaka- Inspekcja Pracy, ZUS itp. ) to co ma mąż powiedzieć jak żony w
    firmie nie będzie ? ( będzie za to mąż, który DG nie prowadzi)

    pzdr! Nix