eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMałżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS › Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
  • Data: 2013-04-29 19:52:58
    Temat: Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Apr 2013, Nix wrote:

    > Ależ "mycie okna" to powinna być umowa o dzieło,(konkretne dzieło- okno)
    > natomiast zlecenie to np. "mycie okien" czyli w przełożeniu mogłoby brzmieć
    > "naprawa spawarek" -czynności w pewnym zakresie czasowym i mogące się
    > powtarzać.

    Zgadza się, ale IMVHO sedno problemu nie leży w tym miejscu.
    Raczej idzie o to, czy samodzielność sięgająca "pełnienia obowiązków
    właściciela" implikuje "osobę współpracującą".
    Z jednej strony, zlecenie to wykonywanie czynności prawnej.
    Z drugiej strony, pełnomocnictwo jest definiowanie odrębnie od
    zlecenia, więc pytanie czy *każde* pełnomocnictwo da się zawrzeć
    w zleceniu jest zasadne: być może nie, i przy zakresie "zastępowania
    właściciela" mamy do czynienia z prokurentem lub osobą współpracującą,
    co już byłoby powodem dla roszczeń ZUSu.

    pzdr, Gotfryd