eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMałżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS › Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
  • Data: 2013-04-29 19:26:17
    Temat: Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nix wrote:

    > Ależ "mycie okna" to powinna być umowa o dzieło,(konkretne dzieło-
    > okno)

    Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że umyte okno jest dziełem, to proszę.
    Jednak podejrzewam, że zgodnie z intencją ustawodawcy
    dziełem umycie okna nie będzie.

    natomiast zlecenie to np. "mycie okien" czyli w przełożeniu
    > mogłoby brzmieć "naprawa spawarek" -czynności w pewnym zakresie
    > czasowym i mogące się powtarzać.

    Prędzej naprawa konkretnego sprzetu będzie dziełem niż umycie okna.
    Przy takim definiowaniu czynności polecałbym Ci rezygnację
    z ustanowienia tego zlecenia, które niewiele zmienia w relacjach
    "mąż-firma żony" a obecność takiego zlecenia moze tylko sprowadzić
    kłopoty, jeśli okaże się, że zakres prac podpada pod inne tytuły.

    Do czego to zlecenie? On potrzebuje minidochodu dla banku czy po co?