eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMałżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS › Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
  • Data: 2013-04-26 21:21:16
    Temat: Re: Małżonek osoby prowadzącej DG na umowę-zlecenie a składka ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Apr 2013, Nix wrote:

    > Niestety, na chwilę obecną ( bez flaszki) nie mogę dorozumieć do końca
    > powyższego...:))))

    Komuś namalowałem diagram powiązań :)

> [...]
    >
    > Małżeństwo ze wspólnością majątkową, zamieszkujące razem i prowadzące wspólne
    > gospodarstwo domowe.
    > Żona prowadzi jednoosobową DG, oprócz tego ma "etat" więc z tytułu DG płaci
    > dla ZUS tylko składkę zdrowotną.
    > Mąż ma z DG żony umowę - zlecenie ( zakres umowy chyba nie ma tu nic do
    > rzeczy, jest to "płatna" umowa na kwotę 200zł miesięcznie, jest to pomoc
    > w prowadzeniu DG)
    >
    > Czy mąż płaci na zasadach jak każdy "zwykły" zleceniobiorca ( czyli mało) czy
    > też jako osoba współpracująca ( czyli dużo ) - pełną składkę w wysokości

    IMVHO na to nie da się prosto odpowiedzieć, bo to taka sama sprawa
    jak zarzucanie "pozornego zatrudnienia" przez ów ZUS w przypadku
    kobiet ciężarnych.
    Przepis stanowi co stanowi, ale ZUS podważa prawidłowość umowy
    zarzucając jej pozorność - i przed sądem trzeba by wywieść, że
    pozorności nie było.
    Że mąż NAPRAWDĘ nic innego nie robił, w szczególności "z własnej
    inicjatywy". A tu bardzo łatwo wpaść w pułapkę np. przy odbieraniu
    telefonu.

    pzdr, Gotfryd