    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Tue, 25 Jun 2024 04:49:22 GMT

    On 2024-06-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ok - w takim razie formalnie możemy jechać do limesa - zamiast z brakiem
    > lokadałnu z jakimś symbolicznym - zamknięcie żłobkków w pierwszą
    > niedzielę miesiąca pod warunkiem że po południu będzie padało.

    Nie wiesz jaka jest zalezność od stopnia restrykcji. Po drugie, takich
    przypadków z praktycznie niewystępującymi lockdownami to chyba za dużo
    nie ma.

    > Przede wszystkim nie miało prawa to skutecznie zadziałać i nie trzeba
    > być ajsztajnem żeby to przewidzieć. Już w czasie pandemii o tym mówiono.
    > Pierwszy mogę darować - wtedy nie było wiadomo z czym mamy doczynienia -
    > kolejne to już świadome działanie.

    Ale Ty nie wiesz czy nie zadziałało, bo nie masz jak wiedzieć. Swój
    sprzeciw opierasz na krytyce błędów popełnionych przez tych co te
    lockdowny stosowali. Oczywiście, że od kretynizmów roiło się wszedzie,
    nawet u mnie, gdzie klarownie lockdown pomógł. Równie oczywiste, że
    są/będą skutki długofalowe jak doraźnie by lockdown nie pomóg, ale
    ponownie, nie ma jak rozsądnie stwierdzić co by się stało bez względu na
    poziom restrykcji. Nawet jakby wziąć tę Szwecję i uznać, że tam nie
    było, to z jakim krajem to porównać? Musiałby być rządzony tak samo, być
    jakimś w miarę analogiem klimatycznym, społeczno-kulturowym, politycznym,
    ekonomicznym, nawet rasowym, etc etc.

    --
    Marcin