  • Data: 2002-07-03 10:46:31
    Temat: Re: Kupno samochodu a komornik.
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Cezar" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:afuf51$klo$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Witam
    >
    > Mam naprawdę duży problem - kupiłem samochód, poszedłem do wydziału
    > komunikacji go zarejestrować, a pani w okienku stwierdziła, że nie mogę
    tego
    > zrobić, bo mają informację o postępowaniu komorniczym przeciwko
    > sprzedającemu.

    Jeżeli samochód został zajęty przez komornika, wówczas Ty wstąpiłeś w prawa
    dłużnika, czyli egzekucja będzie się toczyć przeciw Tobie. Komornik będzie
    mógł wówczas odebrać Ci samochód i przekazać pod dozór osobie trzeciej bądź
    zaspokoić z niego wierzyciela.

    No chyba że byłeś w dobrej wierze kupując samochód (wówczas stałeś się jego
    właścicielem) . Ale złą wiarę to Tobie powinni udowodnić.

    Jeżeli komornik zabierze Ci samochód (po udowodnieniu złej wiary), wówczas
    będziesz mógł domagać się zwrotu ceny od sprzedawcy (jeżli ten będzie
    jeszcze istaniał).

    A czy samochód został zajęty - to najlepiej sprawdzić u komrnika. Powinien
    też być jakiś znak na samochodzie - karta z odpowiednim napisem czy coś
    takiego.

    Pozd
    MAX