  • Data: 2002-07-05 07:43:35
    Temat: Re: Kupno samochodu a komornik.
    Od: "Cezar" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > A komis! To co innego.

    Stał w komisie, ale kupiłem go od innej firmy przez ogłoszenie.

    > Pomimo faktu, że samochód został zajęty, urząd nie może odmówić
    > zarejestrowania, jeżeli dysponujesz dowodem własności pojazdu. Nie ma ku
    > temu podstaw prawnych. Jak orzekł SN, organ administracyjny nie ma
    uprawnień
    > do badania, czy rejestrujący nabył własność samochodu na podstawie 169 KC,
    > do tego właściwe są tylko sądy.

    No tak, ale zanim bym go zarejestrował, to tak ze 2 lata musiałbym pewnie
    poczekać :((

    > Komornik zajmując samochód może oddać go pod dozór dłużnikowi. Zostawia mu
    > wóczas dokumenty.

    Okazało się, że komornik nie przesłał wcześniej umożenia (bo mu się pewnie
    nie chciało). Wysłał je dopiero po mojej interwencji. Czy nie istnieje jakiś
    okres na przesłanie takich informacji przez komornika? Sprawa była zamknięta
    już miesiąc temu.

    > Jeżeli samochód został zajęty, wówczs MUSZĄ udzielić ci informacji o
    > komorniku, który tego dokonał. Jesteś bowiem stroną postępowania przez
    > nabycie pojazdu.

    Udzielili dopiero pod silnym naciskiem.
    Jeśli chodzi o stronę, to zarówno komornik jak i WK twierdzą, że nią nie
    jestem w przypadku kwestii zajęcia przez komornika. Tyle, że przecież to ja
    w tej chwili jestem bezpośrednio zainteresowany sprawą.

    W toku ustaleń wyszła jeszcze jedna kwestia. Otóż okazało się, że
    sprzedający coś kombinował miesiąc temu - okazał komornikowi fakturę
    sprzedaży samochodu innej osobie (przypuszczam, że znajomemu który
    faktycznie użytkował samochód już wcześniej). Oczywiście dowiedziałem się
    tego właśnie od komornika. Nie wiem jaki sprawa wygląda w tej chwili, a
    chciałbym jakoś zabezpieczyć się na wypadek roszczeń "tego trzeciego", gdyby
    okazało się, że on kupił samochód, ale auto nie zostało mu wydane i go nie
    przerejestrował. W tej chwili prawdopodobnie wspólnie oferowali samochód do
    sprzedaży, ale nie wiem jakim cudem przez firmę. Przecież sprzedający nie
    mógł wprowadzić auta fikcyjne na stan firmy. Jak w ogóle sprawdzić kto jest
    w rzeczywistości właścicielem auta?

    Czy powinienem się tym przejąć, czy po prostu zarejestrować samochód i
    zapomnieć o sprawie?
    A może najlepiej zaraz po zarejestrowaniu sprzedać go, żeby już nie wyszły
    żadne kwiatki?

    Dzięki i pozdrawiam
    Czarek