  • Data: 2014-01-27 17:39:09
    Temat: Re: Kradzież testu w trakcie egzaminu
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Właściwie to nie... Generalnie zależy to od zgody osoby, której utwór
    > chcesz nagrać.

    Niespecjalnie zależy skoro możliwość utrwalenia do użytku prywatnego
    przewiduje ustawa.

    > Jak dzwonisz na infolinię, to jesteś pięknie informowany, że "w celu
    > polepszenia jakości usług rozmowa może być nagrywana". Jeżeli się z tym
    > nie zgadzasz, możesz się rozłączyć.

    No i co ?

    > Na podsłuchiwanie osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa musi
    > zgodzić się sąd, a wcześniej prokurator.

    Tak, tak. Siedzę na tym twoim koncercie i wytężam słuch więc podsłuchuję.

    > Więc nie zgadza się ta teza, że wszystko co widać i słychać można sobie
    > nagrywać. Fizycznie i technicznie - tak. Ale w świetle prawa - nie.

    Co Ty widzisz i słyszysz.

    > Autor utworu decyduje o sposobie i zakresie jego rozpowszechnienia. I jak
    > sobie nie życzy np. nagrywania wykładu/występu/projekcji/czegokolwiek, to
    > ma do tego prawo. A osoby rejestrujące wówczas nie mogą tego robić.

    Co dokładnie z dozwolonym użytkiem ?

    > Na takiej samej, na jakiej nie można nagrywać na koncertach, o czym wiesz
    > (jak sam przyznajesz niżej). Autor albo podmiot, któremu przysługują
    > autorskie prawa majątkowe do utworu decyduje o zakresie i sposobie
    > udostępnienia go. I może nie akceptować nagrywania.

    Ale, że z prawa autorskiego nie może ? Przecież tam jasno stoi, że może.

    > Zgoda, ale nie oznacza to wcale, że wszystko można rejestrować/nagrywać.

    A czego według Ciebie nie można skoro w ustawie stoi, że dla prywatnych
    potrzeb można ?