  • Data: 2022-05-03 18:02:01
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 May 2022 09:16:19 +0200, Shrek wrote:

    > Znalazłem na szybko:
    > https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-
    p-scores-projected-baseline-by-age?uniformYAxis=0&co
    untry=~POL

    Male te wykresiki, niewiele widac.
    I trzeba by to jeszcze podzielic na covidowe i inne

    Widze, ze piki u nas podobne jak w UK, ale ... rok później.

    No i u nas jakby wiecej tych pikow pozniej.

    I jeszcze patrze na Niemcy ... a u nich pikow nie bylo.
    Ki czort?

    Tak czy inaczej, piki były, i masz racje ze jakby sledzily fale
    wirusa.
    Czyli co - wirus zabijał, czy niewydolna sluzba zdrowia ?

    > Czemu nie - nadmiarowych zgonów pozakowidowych było drugie tyle co
    > kowidowych. Skoro jednych miałby być więcej a drugich mniej... No i brak
    > profilaktyki choćby nowotworowej jeszcze się upomni.

    tak cz inaczej - glupio byloby, gdby ludzie umierali, a "rzad nic nie
    robi".

    =3761

    > To do zachorowań ale sobie przełączyłem na zgony. Rzadko trafia się ktoś
    > poniżej 60 a poniżej 40 to już w ogóle od wielkiego dzwonu. Średnia
    > 77/78 lat. Tyle jeśli chodzi o straszenie.

    ale wybierz okres 02.01.2021-30.04.2021, bo wczesniejszych chyba nie
    ma, wtedy byla fala, i
    30-latkowie 19
    31: 16
    32: 14
    40: 42
    41: 51
    42: 59
    50: 116
    51: 130
    52: 153
    60: 353
    61: 460
    62: 592
    70: 1259
    71: 1283
    72: 1289
    80: 1160

    Musialbym to gdzies przerzucic i podsumowac w grupach, ale jak widac
    mlodszych tez atakowal.

    Tylko czy atakowal, czy to przypadkowe zakazenie wsrod innych chorob.
    Da sie wyciagnac informacje z nieprecyzyjnego "i chorob towarzyszace"?

    > Rozumiem, że emotek mówi wszystko.

    No nie calkiem. Zamkneli wiec sie nie dowiesz, na ile silownia grozna
    byla. Wydaje sie, ze ryzyko zakazenia podnosi mocno.

    >To czemu nie zamknęli kościołow?:P

    Przeciez zamkneli.
    No nie calkiem, ale te drakonskie limity :-)

    > No to jak lokdałn, to nie ma chodzenia po dziadkach (zdecydowana
    > większość dziadków nie mieszka z wnuczkami).

    No ale nie chcesz lockdownu.
    Chyba, ze chcesz dla dziadkow ... to ko bedzie dzieci odbieral ze
    szkoly? :-)

    > Za to jak zamknęli
    > przedszkola i podstawówki to zgadnij gdzie spora część tych dzieciaków
    > wylądowała - tak u dziadków.

    Ale nie łapała wirusa, wiec nie zarazala.

    > Nie zamknęli.

    > Przecież cały czas otwarte były.

    Z limitem jednego wiernego na 4 lawki, czy tam 15m2.
    Ciekawe co ksiadz na to - mszy sie nie oplaca odprawiac?

    > Co najwyżej były wirtualne ograniczenia
    > co do ilości ludzi - tak jak w komunikacji miejskiej - swoją drogą
    > śmieszna kartka w metrze - w wagonie może przebywać 112 osób - i co niby
    > mam policzyć i na bieżąco odejmować/dodawać wysiadających i wsiadających
    > czterema drzwiami? Przecież już to pokazuje że te obostrzenia to
    > absolutnie z dupy były.

    Przepis jest przepis :-)
    Ale jak mlodziez nie jezdzi do szkol, sporo doroslch pracuje z domu -
    to chyba i metrze tłoku nie było.

    uploads/system/uploads/attachment_data/file/1072064/
    Vaccine-surveillance-report-week-17.pdf

    > Wynik jest "przesiewowy" z przeciwciał dawców krwi. Ale oni rzeczywiście
    > młodsi niż ogół społeczeństwa. Ale czy rzadziej chorują - IMHO częściej
    > - więcej kontaktów.

    czekaj czekaj - to rok 2022, wiec szczepienia w pełni.
    "Based on antibody testing of blood donors, 99.4% of the adult
    population have antibodies to COVID-19 from either infection or
    vaccination compared to 45.0% that have antibodies from
    infection alone."

    Jak oni odrozniaja przeciwciala z infekcji od tych ze szczepionek?
    I z jakiego okresu sa te wyniki?

    Bo jesli nie odrozniaja ... tylko 55% bylo zaszczepionych i stad
    wniosek, ze 45% z infekcji?
    Jakos duzo tych nieszczepionych. Czy moze czesc nie byla szczepiona,
    bo niedawno wirusa przeszla ?

    > Może mniej medialna:P

    Na pewno.

    > https://www.gov.pl/web/wsse-krakow/grypa2
    >
    > Sprawdzamy - przed szaleństwem kowidowym - w 2019 zachorowało prawie
    > 2,7M. Większość hospitalizacji i zgonów przypada na grupę wiekową >65
    > lat. Przypomina coś?

    ale to tylko 2.7M. A reszta co - nie miala stycznosci z nosicielem,
    czy odporna, czy przechodzila tak lagodnie, ze sie nie wybrala do
    lekarza?

    A zgony - gdzie tam masz informacje o zgonach w Polsce?

    > Dalej: "Grypa od zawsze towarzyszyła człowiekowi. Jej cechami
    > charakterystycznymi są: duża zakaźność, mutacja wirusa, częste poważne
    > komplikacje pogrypowe."
    >
    > "Szacuje się, że kolejna pandemia grypy może spowodować nawet do 100 mln
    > zgonów, a wirus pandemiczny rozprzestrzeni się na obszar całego świata
    > nawet w ciągu 3 miesięcy."
    >
    > A jeszcze rok temu jak ktoś porównywał covida do grypy na sterydach to
    > był turboszurem:) A tu zakażeń tyle samo, szczepionka działa tak samo,
    > rozkład wiekowy tak samo.

    No nie wiem - porownanie do grypy bylo od samego poczatku.

    Tylko zauwaz - te 100M to znow szacunki, podaj lepiej wyniki z
    ostatnich 20lat.
    Nie znajdziesz, bo na grype sie nie umiera :-)

    > Ale we wszystkich krajach się chyba tak to liczy - z chorobami
    > towarzyszącymi?

    No ale pik smiertelnosci byl. To co ich wykonczylo - grypa, rak ?

    > A to już zależy od zeleńskiego i putina.
    >
    > BTW - zdążyli wpisać tego covida na listę chorób zakaźnych?

    Moze juz nie warto :-)

    J.