  • Data: 2022-05-03 09:16:19
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.05.2022 o 05:56, J.F pisze:

    > Znasz jakies ladne statystyki?
    > Bo ja nie, to nie sledzilem, wiec nie wiem czy tak sledza.

    Znalazłem na szybko:

    https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-
    p-scores-projected-baseline-by-age?uniformYAxis=0&co
    untry=~POL

    > Chyba nie bardzo.

    Czemu nie - nadmiarowych zgonów pozakowidowych było drugie tyle co
    kowidowych. Skoro jednych miałby być więcej a drugich mniej... No i brak
    profilaktyki choćby nowotworowej jeszcze się upomni.

    > https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    To do zachorowań ale sobie przełączyłem na zgony. Rzadko trafia się ktoś
    poniżej 60 a poniżej 40 to już w ogóle od wielkiego dzwonu. Średnia
    77/78 lat. Tyle jeśli chodzi o straszenie.

    > Bo je na czas zamkneli ? :-)

    Rozumiem, że emotek mówi wszystko. To czemu nie zamknęli kościołow?:P

    > Za to roznosili po dziadkach.

    No to jak lokdałn, to nie ma chodzenia po dziadkach (zdecydowana
    większość dziadków nie mieszka z wnuczkami). Za to jak zamknęli
    przedszkola i podstawówki to zgadnij gdzie spora część tych dzieciaków
    wylądowała - tak u dziadków.

    > No i zamkneli.

    Nie zamknęli.

    > Swoja droga - parafianie sie zmobilizowali, czy taca nie juz ksiedzu
    > potrzebna ?

    Przecież cały czas otwarte były. Co najwyżej były wirtualne ograniczenia
    co do ilości ludzi - tak jak w komunikacji miejskiej - swoją drogą
    śmieszna kartka w metrze - w wagonie może przebywać 112 osób - i co niby
    mam policzyć i na bieżąco odejmować/dodawać wysiadających i wsiadających
    czterema drzwiami? Przecież już to pokazuje że te obostrzenia to
    absolutnie z dupy były.

    uploads/system/uploads/attachment_data/file/1072064/
    Vaccine-surveillance-report-week-17.pdf

    > O ile tez mamy 45%. A tu i brytyjski wynik moze byc zanizony.

    Wynik jest "przesiewowy" z przeciwciał dawców krwi. Ale oni rzeczywiście
    młodsi niż ogół społeczeństwa. Ale czy rzadziej chorują - IMHO częściej
    - więcej kontaktów.

    > Moze grypa mniej zarazliwa.
    > Albo odpornosc sie dluzej urtzymuje.

    Może mniej medialna:P

    https://www.gov.pl/web/wsse-krakow/grypa2

    Sprawdzamy - przed szaleństwem kowidowym - w 2019 zachorowało prawie
    2,7M. Większość hospitalizacji i zgonów przypada na grupę wiekową >65
    lat. Przypomina coś?

    Dalej: "Grypa od zawsze towarzyszyła człowiekowi. Jej cechami
    charakterystycznymi są: duża zakaźność, mutacja wirusa, częste poważne
    komplikacje pogrypowe."

    "Szacuje się, że kolejna pandemia grypy może spowodować nawet do 100 mln
    zgonów, a wirus pandemiczny rozprzestrzeni się na obszar całego świata
    nawet w ciągu 3 miesięcy."

    A jeszcze rok temu jak ktoś porównywał covida do grypy na sterydach to
    był turboszurem:) A tu zakażeń tyle samo, szczepionka działa tak samo,
    rozkład wiekowy tak samo.

    > Tak, ale ... smiertelnos, nie tylko u nas, a w wielu krajach ... ten
    > Covid grozny byl.

    Ale we wszystkich krajach się chyba tak to liczy - z chorobami
    towarzyszącymi?

    > A kolejne mutacje ida ...

    A to już zależy od zeleńskiego i putina.

    BTW - zdążyli wpisać tego covida na listę chorób zakaźnych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!