  • Data: 2022-05-03 20:44:46
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 May 2022 19:04:33 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    p-scores-projected-baseline-by-age?uniformYAxis=0&co
    untry=~POL

    > No małe ale widać fale. Gdzieś kiedyś widziałem, że ktoś zwracał uwagę,
    > że jednak powiązane - obstawiam, że to ty na jesieni;)

    nie, nie kojarze tego.

    > Nie wiem - skoro i tu i tu były szczepionki to musi być magia - wszystko
    > zależy tylko od szczepionke (no i boboli);)

    Akurat patrze na caly okres - w tym i bez szczepionek.

    W ogole na samym poczatku w Niemczech bylo duzo zachorowan, a malo
    zgonow - podejrzewam jakies roznice statystyczne.
    Moze uzywali tanich i kiepskich testow antygenowych?

    A moze tylko rozlozylo im sie rowno, bez fal.

    > Za każdym szczytem fali był szczyt burdelu w służbie zdrowia. Po prostu
    > jak nie covid albo zawał to na drzewo. No a potem symulant dojebał i
    > zdechł:(

    Ale burdel tez byl taki "falowy" ?

    > No dokładnie. Dlatego odpierdalali teatrzyk. Tyle że bez sensu - jeszcze
    > raz - jak chciesz ograniczyć liczbę pacjentów na intensywnej terapii to
    > zamknij kościoły a nie fitnesy. Widać modlitwy nie pomagają, bo szpitale
    > i kostnice masowo odwiedziali bywalcy kościołów a nie siłowni. Przecież
    > do tego nie trzeba eksperta, żeby zobaczyć że to bez sensu.

    No nie wiem, nie wiem, zostawisz silownie, to wirus bedzie masowy i
    bedzie atakowal staruszkow.

    > No też. Dziwne by było gdyby nikogo nie trafiło - rozumiem że to jakaś
    > dziura w danych bo są 30-32, 40-42 i itd.

    Ta strona pokazuje po jednym roczniku, nie chce mi sie przepiswac
    wszystkiego.

    > No ale porównaj 30 i 60 - 19
    > do 352. Więc widać wyraźnie na kim należy sięskupiać - zrobiono
    > dokładnie na odwrót.

    ale 40-tki i 50-tki tez atakuje.
    I co - nic nie robic, niech zostaną tylko mlodzi, piekni i bogaci?

    Zus sie ucieszy :-)

    > Tak bym obstwaiał.

    trzeba by sprawdzic.

    > Nie da się - poza faktem że są.

    No wlasnie. Ale moze te bez chorob towarzyszacych cos powiedzą.

    > Można zobaczyć jak zamknięcia siłowni korelowały ze zgonami w tej grupie
    > wiekowej.

    O ile pamietam, to zamkneli wczesnie i na dlugo. Nie dowiesz sie.

    > Zakażenia być może - ryzyko śmierci i tak było minimalne jeśli
    > byłeś ogólnie zdrowym 40 latkiem.

    Ale tego to nie calkiem bylo wiadomo, wtedy, jak zamykali.

    A swoja drogą - czemu mlodzi/dzieci tacy odporni?
    Uklad odpornosciowy lepszy i zwalcza wirusa, czy tylko nie maja
    tendencji do ciezkiej postaci?

    > Bez jaj:P

    Jeden na 15m2, to IMO drakonski.
    Nie wiem jak z przestrzeganiem ... ale dzielna policja pare mandatow
    wystawila ..

    > No nie chcę - ale jak już robimy to róbmy dla tych zagrożonych a nie na
    > odwrót. Emeryci robią co chcą a zamykamy szkoły, żeby od wnuczka się nie
    > zarazili.

    > No jak już robić to właśnie dla dziadków:P Poważnie. Z tym że w sumie
    > nie chce - DPSy i inne domy starców (lombaroda!) pokazały że to zła
    > metoda.

    A nie wiem czy taka zla u nas - odizolowali ich i zdrowi.
    Ale przeciez personelu nie zamkną ... testowac codziennie ?

    > Na swój użytek zrobiłem tak, że namawiałem matkę żeby jak
    > najbardziej wychodziła na spacety, tylko darowała sobie spotykanie się z
    > ludzmi w pomieszczeniach zamkniętych. I to jest właściwa metoda -
    > zamknięcie "dziadków" wbrew ich woli jest dla mnie niehumanitarne.

    Oni i tak tam "zamknieci", a jakis ogrod czesto maja.

    > Jak
    > ci zostało kilka lat życia to całkiem rozsądnym wyborem wydaje się
    > zaryzykowai żyć na wolnosci pół roku albo pięć lat w zależności od pecha
    > czy w zamknięciu... w sumie tak samo albo pół albo pięć.

    Oni czesto nie maja wyboru.

    W Niemczech zdaje sie inny model tych domow.

    > Przecież oni tam prosto ze szkół przyszli - zanim zamknęli to gdzie
    > chodzili?

    No to przyszli, jak byl ktorys chory, to zarazil, a reszta juz nie
    zarazala.

    Pamietasz co bylo potem? Wakacje, nauka w szkole, a od pazdziernika
    pik smiertelnosci. I to mimo zamkniecia szkol.
    Przypadkowa zbieznosc, czy nieprzypadkowa.

    > Taaa - i oficjalnie mial tego ksiądz pilnować.

    > A ksiądz na to nic. Ograniczenia i limity nie interesujom go:P

    Do mandatu.

    > Myslisz, że wirus potrafi te przepisy czytać?:P

    Ale wladze musialy tak napisac, a ty ... moze masz liczyc :-)

    > Był. Przecież przez sporo czasu szkoły działały normalnie, zdalnie
    > pracowali głównie w IT.

    IT, projektanci, banki, nauczyciele,

    > A nawet jakby nie było to skąd masz wiedzieć ile
    > osób jest w wagodnie który podjechał, ile do niego wsiądzie i ile
    > wysiądzie. Ta kartka nie znaczyła dokładnie nic. Teatrzyk.

    Teatrzyk, ale moze jednak mniej wypchane.

    Nie wiem jak metro - u mnie problem - miasto ma zaoszczedzic i
    zmniejszyc ilosc kursow KM, czy nie oszczedzac.

    > Antyciałe S i N. S masz zarówno po szczepieniu jak i przechorowaniu, N
    > tylko po przechorowaniu.

    Wow. Ale ... o czemu szczepionka taka slaba i nie daje N?

    > Na tym wykresie były tygodnie. 35 tydzienie 2019 do 12 tyd 2022

    A widze.
    no to tak % tych z N rosnie ostatnio.
    Omikron sie przebija?
    Bo wyglada na to, ze za dawcy swiadomi, i od polowy 21r wszyscy
    zaszczepieni.

    popatrzylem na inny wykres - skutecznosc szczepionki.
    Nie bardzo wiadomo co maja na mysli, a nie "symptomatic disease",
    ale na delte jest wysoka - moze dlatego wyginela.

    I podobnoz na Omikrona pomaga, ale slabiej i krocej - a po ~20
    tygodniach juz nic :-)
    A jak z przeciwcialami - spadaja czy to nie tylko kwestia ilosci?

    > To mniej więcej tyle co covida w rok:P

    Z maseczkami i ograniczeniami ..

    > Po prostu albo się nie zaraziła (styczność pewnie większość miała) bo za
    > mało, bo odporna. Część przechorowała "bezobjawowo" część skąpoobjawowo.
    > Dokłądnie ja
    k za kowidem:P

    Ano - covid tez wysoce zarazliwy kropelkowo, wiec czemu mialoby byc
    inaczej.

    > Nie szukałem. Ale sprawdziłem 124. Pewnie dlatego, że umiera się na
    > powikłanie i nikt nie wpisywał "grypa+zapalenie płuc", tylko po prostu
    > "zapalenie płuc". Widać bez chorób współtowarzyszących wyniku nie zrobisz:P

    Dokladnie.
    Ale nadmiarowa smiertelnosc była?

    > I było powszechnie uważane za turboszurowstwo:P

    > No wiem. Do tego trzeba epidemii chorób współtowarzyszących:P

    > Zapalenie płuc?

    Z jakiego powodu? Znowu jakas pandemia ? :-)

    > Oczywiście że nie warto - wiesz ile problemów jest z taką chorobą zakaźną?;)

    Nie wiem.
    Ale jesli omikron i reszta lagodne, to moze naprawde nie warto :-)

    popatrzylem w ten nasz BASiW - wyniki za marzec.

    1404 zgonow wsrod zaszczepionych, w tym 1078 z innymi chorobami,
    1948 wsrod niezaszczepionych, w tym 1447 z innymi chorobami.

    Wirus jakby ciagle zbiera zniwo, ale proporcje podobne - trzeba by
    grupy wiekowe sprawdzic.

    Ale jedno sami podaja - sredni wiek zgonu wsrod zaszczepionych 78 lat,
    wsrod niezaszczepionych 79 lat.
    Szczepcie sie, szczepcie - poleca ZUS :-)

    J.