  • Data: 2022-05-03 19:04:33
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.05.2022 o 18:02, J.F pisze:

    >> Znalazłem na szybko:
    >> https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-
    p-scores-projected-baseline-by-age?uniformYAxis=0&co
    untry=~POL

    > Male te wykresiki, niewiele widac.
    > I trzeba by to jeszcze podzielic na covidowe i inne

    No małe ale widać fale. Gdzieś kiedyś widziałem, że ktoś zwracał uwagę,
    że jednak powiązane - obstawiam, że to ty na jesieni;)

    > I jeszcze patrze na Niemcy ... a u nich pikow nie bylo.
    > Ki czort?

    Nie wiem - skoro i tu i tu były szczepionki to musi być magia - wszystko
    zależy tylko od szczepionke (no i boboli);)

    > Czyli co - wirus zabijał, czy niewydolna sluzba zdrowia ?

    Za każdym szczytem fali był szczyt burdelu w służbie zdrowia. Po prostu
    jak nie covid albo zawał to na drzewo. No a potem symulant dojebał i
    zdechł:(

    > tak cz inaczej - glupio byloby, gdby ludzie umierali, a "rzad nic nie
    > robi".

    No dokładnie. Dlatego odpierdalali teatrzyk. Tyle że bez sensu - jeszcze
    raz - jak chciesz ograniczyć liczbę pacjentów na intensywnej terapii to
    zamknij kościoły a nie fitnesy. Widać modlitwy nie pomagają, bo szpitale
    i kostnice masowo odwiedziali bywalcy kościołów a nie siłowni. Przecież
    do tego nie trzeba eksperta, żeby zobaczyć że to bez sensu.

> [...]
    > 32: 14
    > 40: 42
    > 41: 51
    > 42: 59
    > 50: 116
    > 51: 130
    > 52: 153
    > 60: 353
    > 61: 460
    > 62: 592
    > 70: 1259
    > 71: 1283
    > 72: 1289
    > 80: 1160
    >
    > Musialbym to gdzies przerzucic i podsumowac w grupach, ale jak widac

    No też. Dziwne by było gdyby nikogo nie trafiło - rozumiem że to jakaś
    dziura w danych bo są 30-32, 40-42 i itd. No ale porównaj 30 i 60 - 19
    do 352. Więc widać wyraźnie na kim należy sięskupiać - zrobiono
    dokładnie na odwrót.

    > Tylko czy atakowal, czy to przypadkowe zakazenie wsrod innych chorob.

    Tak bym obstwaiał.

    > Da sie wyciagnac informacje z nieprecyzyjnego "i chorob towarzyszace"?

    Nie da się - poza faktem że są.

    > No nie calkiem. Zamkneli wiec sie nie dowiesz, na ile silownia grozna
    > byla. Wydaje sie, ze ryzyko zakazenia podnosi mocno.

    Można zobaczyć jak zamknięcia siłowni korelowały ze zgonami w tej grupie
    wiekowej. Zakażenia być może - ryzyko śmierci i tak było minimalne jeśli
    byłeś ogólnie zdrowym 40 latkiem.

    > Przeciez zamkneli.
    > No nie calkiem, ale te drakonskie limity :-)

    Bez jaj:P

    > No ale nie chcesz lockdownu.

    No nie chcę - ale jak już robimy to róbmy dla tych zagrożonych a nie na
    odwrót. Emeryci robią co chcą a zamykamy szkoły, żeby od wnuczka się nie
    zarazili.

    > Chyba, ze chcesz dla dziadkow ... to ko bedzie dzieci odbieral ze
    > szkoly? :-)

    No jak już robić to właśnie dla dziadków:P Poważnie. Z tym że w sumie
    nie chce - DPSy i inne domy starców (lombaroda!) pokazały że to zła
    metoda. Na swój użytek zrobiłem tak, że namawiałem matkę żeby jak
    najbardziej wychodziła na spacety, tylko darowała sobie spotykanie się z
    ludzmi w pomieszczeniach zamkniętych. I to jest właściwa metoda -
    zamknięcie "dziadków" wbrew ich woli jest dla mnie niehumanitarne. Jak
    ci zostało kilka lat życia to całkiem rozsądnym wyborem wydaje się
    zaryzykowai żyć na wolnosci pół roku albo pięć lat w zależności od pecha
    czy w zamknięciu... w sumie tak samo albo pół albo pięć.

    > Ale nie łapała wirusa, wiec nie zarazala.

    Przecież oni tam prosto ze szkół przyszli - zanim zamknęli to gdzie
    chodzili?

    > Z limitem jednego wiernego na 4 lawki, czy tam 15m2.

    Taaa - i oficjalnie mial tego ksiądz pilnować.

    > Ciekawe co ksiadz na to - mszy sie nie oplaca odprawiac?

    A ksiądz na to nic. Ograniczenia i limity nie interesujom go:P

    > Przepis jest przepis :-)

    Myslisz, że wirus potrafi te przepisy czytać?:P

    > Ale jak mlodziez nie jezdzi do szkol, sporo doroslch pracuje z domu -
    > to chyba i metrze tłoku nie było.

    Był. Przecież przez sporo czasu szkoły działały normalnie, zdalnie
    pracowali głównie w IT. A nawet jakby nie było to skąd masz wiedzieć ile
    osób jest w wagodnie który podjechał, ile do niego wsiądzie i ile
    wysiądzie. Ta kartka nie znaczyła dokładnie nic. Teatrzyk.

    > czekaj czekaj - to rok 2022, wiec szczepienia w pełni.
    > "Based on antibody testing of blood donors, 99.4% of the adult
    > population have antibodies to COVID-19 from either infection or
    > vaccination compared to 45.0% that have antibodies from
    > infection alone."
    >
    > Jak oni odrozniaja przeciwciala z infekcji od tych ze szczepionek?

    Antyciałe S i N. S masz zarówno po szczepieniu jak i przechorowaniu, N
    tylko po przechorowaniu.

    > I z jakiego okresu sa te wyniki?

    Na tym wykresie były tygodnie. 35 tydzienie 2019 do 12 tyd 2022

    > ale to tylko 2.7M.

    To mniej więcej tyle co covida w rok:P
    > A reszta co - nie miala stycznosci z nosicielem,
    > czy odporna, czy przechodzila tak lagodnie, ze sie nie wybrala do
    > lekarza?

    Po prostu albo się nie zaraziła (styczność pewnie większość miała) bo za
    mało, bo odporna. Część przechorowała "bezobjawowo" część skąpoobjawowo.
    Dokłądnie jak za kowidem:P

    > A zgony - gdzie tam masz informacje o zgonach w Polsce?

    Nie szukałem. Ale sprawdziłem 124. Pewnie dlatego, że umiera się na
    powikłanie i nikt nie wpisywał "grypa+zapalenie płuc", tylko po prostu
    "zapalenie płuc". Widać bez chorób współtowarzyszących wyniku nie zrobisz:P

    > No nie wiem - porownanie do grypy bylo od samego poczatku.

    I było powszechnie uważane za turboszurowstwo:P

    > Tylko zauwaz - te 100M to znow szacunki, podaj lepiej wyniki z
    > ostatnich 20lat.
    > Nie znajdziesz, bo na grype sie nie umiera :-)

    No wiem. Do tego trzeba epidemii chorób współtowarzyszących:P

    > No ale pik smiertelnosci byl. To co ich wykonczylo - grypa, rak ?

    Zapalenie płuc?

    > Moze juz nie warto :-)

    Oczywiście że nie warto - wiesz ile problemów jest z taką chorobą zakaźną?;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!