  • Data: 2022-05-04 02:51:36
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wypłaszczyć krzywą poniżej zapchania służby zdrowia (doczego i tak
    > doszło) a ilość zachorowań w "dłuższej perspektywie" miał być ta sama. A
    > teraz kwiat piszę, że celem było zmniejszelnie liczby zachorowań.
    > Zrobiono takie?
    >
    > Ogólnie widzę, że po dwóch latach cele się pozmieniały w stosunku do
    > tego jakie były wtedy- choćby okazało się, że szczepienia nigdy ponoć
    > nie zapobiegały zachorowaniom:P

    > NIe o tym mówię. W kulturze azjatyckiej jest znacznie większa estyma dla
    > społeczności i znacznie mniejsze poważanie praw jednostek. Azjatom

    To jak raz mam z jakąś inną kulturą do czynienia :)

    > wystarczy skutecznie wmówić, że coś jest dobre dla społeczeństwa i
    > jednostki będą siedzieć cicho a te co będą dymić zostaną spacyfikowane
    > przez samo społeczeństwo. U nas lokalnie działa tylko ta druga cześć:P

    Zdecydowanie nie wystarczy wmówić. Trzeba wziąć za mordy i w taki a nie
    inny sposób przymusić. Róznica będzie taka, że Europejczyk nie da się
    tak wziąć za mordę, a większość Azjatów uzna to za coś normalnego.
    Niesty tak to u tych podstaw wygląda.

    > Na dodatek porównujesz miasto-państwo, bez przemysłu i rolnictwa, gdzie
    > rzeczywiście pewnie 70% może pracować zdalnie do krajów gdzie jednak

    Pomijając, że to w dużej części nie prawda, to każdy lokalny szef
    spodziewa się pracowników codziennie w biurze.

    > jest realna gospodarka i nie wszystko robisz myszką:P Porty też
    > zamknęliście? ;)

    Porty zdaje się nie, choć pojęcia nie mam jak wyglądała obsługa, bo przy
    wszystkich przekroczeniach granic to kwarantanna była obowiązkowa. No
    ale jak statek był w morzu bez zawinięć min. kilka tygodni to jak nie
    było kowida to nie było.

    > Był sobie naukowy konsensu "szczepionki są skuteczne" (z drobnym
    > zgrzytem przy grypowej). Owszem był. Wchodzi nowa szczepionka i
    > rozszarzamy niejako automatycznie ten konsensus na nową. Ale to nie
    > znaczy że każdy z tych naukowców nagle twierdzi, że ta też jest
    > skuteczna i on za to gwarantuje głową, ale że zawsze były, więc pewnie
    > ta też jest, bo niby czemu nie. No ale jakbyś go zapytał czy należy
    > używać szczepionki przstrarzałej o kilknaście wariantów, to konsensu
    > raczej nie brzmiałby "oczywiście" - prawda?

    Konsensus musiałby być poprzedzony pytaniem, w jakim sposób ta
    przestarzała chroni.

    > No właśnie:P A dalej w punktach szczepień wiszą plakaty jakie to
    > szczepionki są skuteczna:P Chyba nie chcesz powiedziać że antynaukowe:P

    Bo są skutecznie :)

    Sorry, trochę już z tą dyskusją wymiękam :)

    --
    Marcin