  • Data: 2022-04-28 17:58:28
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nikt tego z oczywistych względów nie badał.

    Oczywiste wydaje się przeprowadzenie choćby eksperymentu myślowego.
    Skoro skutkiem lokdałnów i obostrzeń jest globalna recesja, upadek
    edukacji i w cholerę nadmiarowych zgonów, to chyba warto to dokładnie
    przemyśleć - również wariantowo - od skutków wariantu zerowego do
    pełnego. To gdzie są te oprawoania i jak im wyszło że wybrano w sumie
    najgłupszy wariant obostrzania tych "odpornych" na ciężki przebieg i
    faktycznego olania faktycznych grup ryzyka w tych obostrzeniach?
    Przecież u nas była cała ta rada medyczna i premier. I co nie
    zastanawiali się nad tym? Stenogramy się nie zachowały? Kto był za takim
    kształtem i jak to argumentował? Były inne propozycje? Czy zrujnowano
    gospodarkę, edukacje, życie tysięcy ludzi co potracili biznesy lub
    pracę, nie mówiąc już o nadmiarowych zgonach to tak sobie, bezosobowo,
    bez argumentów, bez żadnego trybu? Po wszystkim nie dokonano żadnego
    podsumowania, nie sprawdzono jak się finalnie miało do tego co
    chcieliśmy osiągną i co przewidzieliśmy? Serio? I co więcej nie wolno
    pytać a tym bardziej kryrykować, bo szuria?

    > Były tylko zalecenia.

    Nie - zamykanie biznesów to nie były tylko zalecenia. Przychodziły
    kulsony i wywalały klientów. Ma to bardzo wymierne skutki. Zakaz
    wchodzenia do lasów to też nie były zalecenia.

    > https://www.covid19.admin.ch/en/vaccination/doses Zerknij na tę mapę
    > dystrybucji wiekowej pod "Distribution by age group" Ostatnia fala
    > szczepień pod koniec 2021/na początku 2022. To nikt już w tej chwili nie
    > powinien mieć istotnej ochrony, nie?

    No zasadniczo za tydzień się konczy tej grupce 80 letniej z 20 grudnia.

    > A teraz tu:
    > https://ourworldindata.org/covid-deaths-by-vaccinati
    on
    > Switzerland: COVID-19 weekly death rate by vaccination status, All
    > ages.
    >
    > Skąd nadal taka znacząca różnica w ilości zgonów zaszczepieni vs nie?

    No ale nikt nigdy nie przeczył, że nie chronią w jakiś sposób przed
    zgoniem. NIe bądź olinem. Pisałem że po 20 tygodniach mają zerową
    skuteczność przeciw _zachorowaniu_.

    > Coś jakby nie klika.

    Klika - przez zgonem jakoś chronią przez zachorowaniem nie. Więc nadają
    się od biedy do ograniczania rozmiarów zgonów (zwłaszcza wśród grup
    ryzyka). Nie nadają się natomiast nijak do zbijania R poniżej jedności a
    więc zwalczania pandemii jako takiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!