  • Data: 2022-04-29 01:15:28
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zastanawiali się nad tym? Stenogramy się nie zachowały? Kto był za takim
    > kształtem i jak to argumentował? Były inne propozycje? Czy zrujnowano
    > gospodarkę, edukacje, życie tysięcy ludzi co potracili biznesy lub
    > pracę, nie mówiąc już o nadmiarowych zgonach to tak sobie, bezosobowo,
    > bez argumentów, bez żadnego trybu? Po wszystkim nie dokonano żadnego
    > podsumowania, nie sprawdzono jak się finalnie miało do tego co
    > chcieliśmy osiągną i co przewidzieliśmy? Serio? I co więcej nie wolno
    > pytać a tym bardziej kryrykować, bo szuria?

    Tak z ciekawości spojrzałem jak to u mnie wyglądało i ilość nadmiarowych
    zgonów pomiędzy ostatnimi dwoma latami a na 10 lat wstecz nie przekracza
    typowych rok-do-roku wahań. Jest to przyznam zaskakujące, bo jednak
    jakiegoś efektu się spodziewałem. I teraz co z tym zrobić biorąc pod
    uwagę, że to kraj o jednej z najbardziej restrykcyjnych polityk
    kowidowych - dopiero na jesieni zaprzestano podejścia "zero przypadków".
    Praktycznie przez ostatnie 2.5 roku był tu nieustający lokdałn z
    rejestracją wszystkich i wszystkiego z maseczkami na zewnątrz, z
    zamykanie gospodarki itp. Efektem tych lokdownów jest to, że służba
    zdrowia cały czas pozostawałą wydajna. Więc nie wiem, ale jakoś tak
    wychodzi, że może jednak przeceniasz ten lokdałnowy negatywny efekt, a
    przynajmniej nisłusznie uważasz, że to coś uniwersalnie złego?

    > Nie - zamykanie biznesów to nie były tylko zalecenia. Przychodziły
    > kulsony i wywalały klientów. Ma to bardzo wymierne skutki. Zakaz
    > wchodzenia do lasów to też nie były zalecenia.

    Były zalecenia aby osoby starsze nie wychodziły z domów.

    > No zasadniczo za tydzień się konczy tej grupce 80 letniej z 20 grudnia.

    on

    > No ale nikt nigdy nie przeczył, że nie chronią w jakiś sposób przed
    > zgoniem. NIe bądź olinem. Pisałem że po 20 tygodniach mają zerową
    > skuteczność przeciw _zachorowaniu_.

    > Klika - przez zgonem jakoś chronią przez zachorowaniem nie. Więc nadają
    > się od biedy do ograniczania rozmiarów zgonów (zwłaszcza wśród grup
    > ryzyka). Nie nadają się natomiast nijak do zbijania R poniżej jedności a
    > więc zwalczania pandemii jako takiej.

    Podobnie wyglądają zależności dla OIOM i respiratorów. To gdzie chcesz
    postawić tę granice? Skoro ktoś nie żyje to zachorował, a Ty twierdzisz,
    że nie chronią przed zachorowaniem :) Serio nie wiem o co się tu tak
    bardzo rzucasz, bo pewnie nawet nie będziesz w stanie tego zachorowania
    dobrze zdefiniować. Co ma za znaczenie, że ich skuteczność w jakiś
    modelowych badaniach spadła po 4 miesiącach do 10%, skoro po kilku
    dalszych nadal kilkukrotnie lepiej chronią (niż u nieszczepów) przed
    skutkami zachorowania?

    Mi też się nie podoba, że posterowano opinią publiczną tak, że wszyscy
    spodziewali się blisko 100% skuteczności, która będzie trwała i szybko
    załatwi pandemię. To że się tak nie stalo to nie jest ani wina naukowców
    ani szczepionek. Wszystie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nie
    dzieje się z tymi szczepionkami nic złego i taka skuteczność dla tej
    klasy wirusów jest jednak typowa. Ty zaś zamiast jeździć po politykach,
    wyżywasz się na bogu ducha winnych, jak najbardziej działających
    szczepionkach :)

    --
    Marcin