  • Data: 2022-04-28 18:16:08
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu taki art.:
    > https://www.science.org/content/article/how-long-do-
    vaccines-last-surprising-answers-may-help-protect-pe
    ople-longer
    > Wykres dla grypy: w ciągu pół roku z 35% do zera.

    No z grubsza tak jak covidowa. Tylko ona trochę wyżej startuje i
    szybciej spada.

    A jak mówiłem, że trzeba to jak ze szczepionką na grypę - szot na
    jesieni i zapomnieć to byłem szurem:P

    > Dalej jest też wykres porównujący różne, niegrypowe szczepionki. Np. na
    > ksztusiec i świnkę, mają dość krótkie okresy.

    No krótkie, ale tym niemniej... ten najgorszy (krztusiec) to do zera
    sześć lat czyli jakieś 18 razy dłużej. Świnka - ciężko odczytać ale przy
    25 latach dale jest fioletowawa.

    > Tak, że patrząc choćby po grypie to te pół roku to żadna egzotyka.

    Tylko grypa - nic więcej. Sczepionka na grypę zawsze była nico ułomna
    przy reszcie.

    > Moja osobista matka, szczepi się corocznie na grypę od jakiś 25 lat.
    > Wcześniej zawsze chorowała na jesieni, od czasu gdy się szczepi w
    > zauważlny sposób nie choruje.

    Ja dla odmiany jak nie zapomnę to się zaszczepię - na grypę (poważną)
    chorowałem dwa razy - w tym raz jak byłem zaszczepiony a drugi nie pamiętam.

    Różnica jest jedna - na grype nikt cię nie próbuje zaszczepić na siłę -
    chcesz to ok, nie to nie. I to jest ok.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!