    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Tue, 26 Apr 2022 13:15:48 +0200
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1> <t3qpb8$pqu$1@gioia.aioe.org>
    <6Jm8K.27881$4Og.1686@fx08.ams1>
    <6262cc04$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    <ErI8K.245000$Xa1.220399@fx10.ams1>
    <i6otjjh1lowd.hiqfoqveq3qn$.dlg@40tude.net>
    <1tx9K.290293$2OB.147654@fx09.ams1>
    <1...@4...net>
    <6266ab46$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <q...@4...net>
    <6267c29e$0$469$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 11:59:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jak długość planka wyrazisz w milimetrach to coś to zmienia. Jednostka
    > to jednostka - praw fizyki nie zmienia. Co najwyżej z praw fizyki
    > wynika, że wygodnie taką a nie inną definicję jednostki przyjąć.

    Nie odróżniasz wielkości fizycznych od jednostek.
    Z tego co widzę, wyczytałeś w Wikipedii "Długość Plancka - jednostka
    długości w naturalnym systemie jednostek", więc teraz będziesz tłukł, że to
    tylko jednostka, bo - jak sądzę - więcej nie ogarniasz.

    Tu masz coś więcej o tej 'jednostce':
    http://www.deltami.edu.pl/temat/fizyka/fizyka_kwanto
    wa/2017/10/23/Skad_sie_bierze_dlugosc_Plancka/

    "otrzymujemy minimalny rozmiar wyznaczony przez prawa fizyki:
    l_p ? 1.616 e-33cm,
    a więc (niespodzianka!) minimalnym rozmiarem okazuje się długość Plancka
    l_p."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek