  • Data: 2022-04-26 13:50:49
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2022 o 13:36, Olin pisze:

    > W moje szkole nazywali to prędkością.

    Racja:P Point taken:P

    > Przyspieszenie zależy od siły działającej na ciało (wprost proporcjonalnie)
    > i masy (odwrotnie proporcjonalnie).
    > Zasady dynamiki Newtona powinieneś był mieć w liceum.

    Były. Tym niemniej przyspieszenie wiąże się z energią. Albo musisz ją
    dostarczyć albo zamienić. Tu marcin mnie przekonuje.

    > Energia bywa dyskretna, ale nie musi. Na przykład, energia kinetyczna cepa
    > uderzającego w klepisko już nie.

    Na pierwszy rzut oka masz rację. Na drugi miałem wątpliwości, na trzeci
    znów masz racje - bo może na przykład swobonie spadać. Na czwarty - czy
    rzeczywiście jesteśmy w stanie upuścić ją z dowolnej wysokości? Niby
    tak, bo przestrzeń jest póki co ciągła. No ale żeby ją umieścić trzeba
    dostarczyć energii. Więc na piąty rzut oka... incepcja. Ja się nie
    podejmuję rozstrzygnąć:)

    > Elektrony w atomach mogą mieć tylko pewne
    > określone wartości energii, ale Marian młócący zboże może zamachnąć się tak
    > mocno, jak mu tylko się zachce.

    No własnie nie jestem taki przekonany. Marcin wydatkuje energię z
    przemian chemicznych - ta nie jest jednak kwantowana przez określoną
    energię z określonej przemiany razy określona ilość cząstek biorących
    udział w przemianie? Jak już pisałem - incepcja. Ale na poziomie ogólnym
    masz rację.

    > Tu już nie dałem rady, bo popełniłeś błąd na samym początku z tą drogą.

    Owszem - źle napisałem ale na myśli miałem dobrze. Ale rzeczywiści jak
    już napisałem incepcja się z tego robi - ja wysiadam:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!