  • Data: 2022-04-26 13:15:48
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 11:59:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jak długość planka wyrazisz w milimetrach to coś to zmienia. Jednostka
    > to jednostka - praw fizyki nie zmienia. Co najwyżej z praw fizyki
    > wynika, że wygodnie taką a nie inną definicję jednostki przyjąć.

    Nie odróżniasz wielkości fizycznych od jednostek.
    Z tego co widzę, wyczytałeś w Wikipedii "Długość Plancka - jednostka
    długości w naturalnym systemie jednostek", więc teraz będziesz tłukł, że to
    tylko jednostka, bo - jak sądzę - więcej nie ogarniasz.

    Tu masz coś więcej o tej 'jednostce':
    http://www.deltami.edu.pl/temat/fizyka/fizyka_kwanto
    wa/2017/10/23/Skad_sie_bierze_dlugosc_Plancka/

    "otrzymujemy minimalny rozmiar wyznaczony przez prawa fizyki:
    l_p ? 1.616 e-33cm,
    a więc (niespodzianka!) minimalnym rozmiarem okazuje się długość Plancka
    l_p."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek