  • Data: 2022-03-30 17:05:37
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie mój tytuł :)

    Przecież wiem. Ale przyznasz, że niezła abstrakcja;)

    > A co to ma do rzeczy, kto to robił przyjmując że zrobił to w zgodzie z
    > obowiązującą metodologią?

    A jaka jest metodologia skutków przekraczających horyzont czasowy badań?
    Jedyne badania jakie zosały przeprowadzone to te wymagane przez prawo.
    Nie sądzisz chyba że zarząd fajzera wymyśli sobie, że zrobią dodatkowe
    badania za grubą kasę, których wynik mógby potencjalnie zjebać im
    wielomiliardowy biznes?

    > Wystarczy, że tu jest inne ryzyko (prawdopodobieństwo przewidzenia) a
    > tam inne.

    A ktoś w ogóle to badał? I tu i tam? Prawdopodobieństwo że wirus zmutuje
    było bliskie jedności. Bardzo bliskie. I co - i nic - po prostu nic;)

    > Tam nie było żadnych badań, tu były.

    Żadnych badan skutków długofalowych nie było, bo jak słusznie zauważono
    - niby jak je przeprowadzić? Możemy tylko zgadywać (prawdopodobnie dość
    skutecznie zgadywać).

    > Czy to chodzi o rzecz podobną do dotykającej każdego rok i od wielu
    > pokoleń początkujących chemików, którym nie starcza wyobraźni, że
    > rekacja przeprowadzone w 100ml reaktorze to nie jest cieplnie to samo co
    > rekacja przeprowadzona w 5l?

    Chodzi o to, że był propagowany "naukowy konsensus" że nie da się
    wybuchnąć reaktora o ujemnym sprzężeniu reaktynosi, bo reakcja się sama
    wygasi, a jednak się dało. I wszyscy uczestniczący w "konsensusie"
    raczej o tym wiedzieli. A przynajmniej ci mądrzejsi.

    > Tylko, że to jednak nie pojedyńcza elektrownia, których powstawanie wisi
    > i powiewa wszystkim poza najbliżej zainteresowanymi, a preparat, na
    > który zwrócone są/były oczy całego swiata w tym wielu wielu naukowców.

    Ale mechanizmy te same. Jeśli nie ma bardzo konkretnego wymogu, żeby
    jakieś dodatkowe badania przeprowadzić to nikt ich nie zrobi, bo ktoś
    musi na to pieniądze wyłozyć, a wyniki mogłby działać na niekorzyść
    wykładającego. Boeing max też był pojedynczym przypadkiem? Mechanizm
    jest dokładnie ten sam - badania przeprowadzał ten, komu zależało na wyniku.

    > Panie sprzedawco, zjadłem ciasteczko no i nie mam ciasteczka, a na
    > początku tak dorze działało :)

    No ale jak zjesz ciasteczko to nie budzi to szczególnego protestu i
    zdzienia fakt że ciasteczka już nie ma i "nie działa":P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.