  • Data: 2022-03-31 01:01:07
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-03-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Częsty przypadek;) Bardzo wygodne dla "ekspertów". Będą mieli rację
    > zawsze niezależnie od tego jak się sprawy potoczą.

    -evolve-virulent/story?id=82052581

    > Kiedy akurat praktyka to potwierdza. Jakoś żadna pandemia homo sapiens i
    > poprzedników nie wybiła. Za wiki -wiem że takie se źródło, ale chyba

    Teraz mamy globalną wioskę.
    Teraz mamy i medycynę, w tym szczepionki.
    Wtedy tego nie było. Doszła kupa nowych, znaczących czynników.

> [...]
    > chciał źródło, licząc (słusznie) że nie będzie mi się chciało dla niego
    > szukać źródła.
    > Cechy choroby sprzyjające rozwojowi pandemii:
    >
    > niska śmiertelność zakażonych osób
    >
    > wysoka zaraźliwość (Ro>>1)
    >
    > długi okres zaraźliwości, w tym zaraźliwość w okresie bezobjawowego
    > przebiegu choroby
    >
    > brak naturalnej odporności populacji (biologiczny czynnik
    > chorobotwórczy lub jego szczep niewystępujący od dawna lub nigdy przedtem)
    >
    > choroba nie niszczy swoich nosicieli. Niegroźne objawy sprzyjają

    Nie wiadomo :)
    Taka ebola, co jakiś czas atakuje. Śmiertelność ogranicza zakres to
    epidemii, ale biorąc pod uwagę jak bardzo ebola jest zjadliwa w
    porównaniu z omikronem, to i tak sobie nieźle radzi.

    > Potem jest lista największych pandemii - największa to "oczywiście"
    > hiszpanka. Druga fala była śmiertelna, ale kolejna już nie. Wirus
    > wyewoluował w łagodniejszy.

    Przy eboli chyba nie chce :) Przy HIV jakby też. Dlaczego?

    --
    Marcin