  • Data: 2022-02-23 12:14:24
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.02.2022 o 12:02, Olin pisze:

    > Juści. Zdarza się, że korelacja jest przypadkowa i nie oznacza związku,
    > tyle że jeśli zachodzi, to zapewne istnieje jakiś ukryty parametr, który ją
    > powoduje.

    A wcale bo nie - dostałeś lik do śmiesznych korelacji. Ale w jednym masz
    rację - nawet jeśli jest widoczna korelacja i nawet związek przyczynowo
    skutkowy, to istnieje prawie zawsze szereg ukrytych parametrów które
    również na kształt tej korelacji wpływają - niektóre wzmacniają,
    niektóre osłabiają inne są losowe. Tego właśnie uczą na metrologii, że w
    zasadzie żadne dwie wielkości nie są powiązane bez wpływu innych.

    OmurHlg4HObMb/view

    > Właśnie, że musi i to w dowolnym czasie, a nie tylko w Międzynarodowym Dniu
    > Szura i podczas Targów Folii Wszelakich.

    Skoro tak twierdzisz... Ja tylko napisałem, że widać zabory w twojej
    grafice a ty piany na ustach dostajesz, że nie. I błaźnisz się bo... po
    prostu widać. Co z tego wynika to zupełnie inna sprawa - jak sobie
    poszukasz, to co najmniej dwukrotnie napisałem, że rzeczywiście
    częściowo (być może w większej części) odpowiada za to po prostu to, że
    w "zaborach" jest niższe wyszczepienie. No ale tego nawet nie
    zauważyłeś, tylko ciągle wyśmiewasz fakt, że "widać zabory". No widać -
    nic na to nie poradzisz. Wykres do którego odnosiłeś się jest jaki jest
    - jedyny wyjątkiem jest grecja.

    EOT

    --
    Shrek