  • Data: 2022-02-24 13:56:16
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.02.2022 o 12:42, Olin pisze:

    > No to faktycznie niepotrzebnie demoluję klawiaturę, bo najpierw pisałeś o
    > demoludach z niskim PKB i o starej Unii przy okazji tych obrazków:

    Napisałem, że _widać_też_ demoludy i niższe PKB. Bo widać. Tyle i aż
    tyle. Nie można na podstawie jednego obrazka z chw iloma
    nieuwzględnionymi zmiennymi wyciągnąć jednoznacznego wionsku.

    > Potem, miedzy innymi, rzucałeś danymi Roberta z tłitera, że w najlepiej
    > zaszczepionych województwach najwięcej zakażeń (zwanych w szurnecie
    > chorobami).

    No właśnie - pokazałem to jako przykład, że proste wyciąganie wniosków
    jak w poprzednim akapicie prowadzi do głupich hipotez.

    > Tak mi to wszystko zamąciło w głowie, że odniosłem - całkowicie mylne -
    > wrażenie, że Twym zdaniem głównym czynnikiem tłumaczącym statystyki
    > kowidowe są zabory, a szczepienia wręcz przeszkadzają w walce na froncie z
    > zarazą..
    > Zdecydowanie potrzebuję kilku lekcji czytania ze zrozumieniem.

    Zdecydowanie.

    > Ach, ach. Odnalazłem takie coś u rzeczonego Roberta:
    > https://pbs.twimg.com/media/FMQ6R0uXsAIfwi-?format=j
    pg&name=large
    > Pełną dawką zaszczepiono 86.1% osób w wieku 70-79 lat, a niedawno
    > donosiłeś, że 1/3 zgonów na kowid to szczepieni.

    No bo tak właśnie jest. I pływa na to dośc dużo zmiennych - których
    dokładnie nie znamy. Zresztą dostałeś też wykres dla grupy wiekowej
    70-80 jeśl dobrze pamiętam.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.