eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKorelacja › Re: Korelacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <st89ph$83r$1@gioia.aioe.org>
    <sp5asjpkkp41$.197132jmst6cm.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <8smmlbmzn0sa$.1844yvhbt2b1y$.dlg@40tude.net>
    <e...@4...net>
    <7jhuzht1n3zi$.m2gjyreup323$.dlg@40tude.net>
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <i9BPJ.33673$EjU2.26429@fx07.ams1>
    <620f31b9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <rxAQJ.47854$alu7.9996@fx01.ams1> <suvhfc$hti$1@gioia.aioe.org>
    <IoIQJ.42339$wLv5.21439@fx13.ams1> <suvkao$1rcm$1@gioia.aioe.org>
    <skJQJ.613360$hye7.277873@fx11.ams1> <sv00t1$784$1@gioia.aioe.org>
    <rnUQJ.168700$TXc5.100292@fx14.ams1> <sv2dbi$hq$1@gioia.aioe.org>
    <sv2gpp$1p35$1@gioia.aioe.org>
    <16j61zavlc2nm$.1nh5q49bcq1gb.dlg@40tude.net>
    <6214e73d$0$6640$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 22 Feb 2022 16:08:48 +0100
    Message-ID: <15kia7tx9wgpb.1vftei1ax8vnd$.dlg@40tude.net>
    Lines: 96
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.116.126
    X-Trace: 1645542528 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 466 83.30.116.126:55022
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5951
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:822286
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 22 Feb 2022 14:38:06 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 22.02.2022 o 13:44, J.F pisze:
    >> No to ma. Przed mostem jest tabliczka "nosnosc 2t" .. i niech sie
    >> teraz fryzjer zastanawia, czy jego elektryczna terenowka przejedzie.
    >> Wazy 1990kg plus fryzjer.
    >
    > Teraz trzymając się analogii do mostu, to mamy sytuację, że fryzjer
    > jedzie autobusem (nie jako kierowca;)) i widzi drewniany mostek, a przed
    > nim znak ograniczenia do 40t. I może nie jest inżynierem od mostu ale ma
    > prawo odczuwać niepokój, czy to zero przy czterdziestce to ktoś
    > domalował, czy może ktoś (w teorii mądrzejszy od niego) swoją robotę
    > jednak spierdolił:)

    Sluszna uwaga ... aczkolwiek w USA duzo bylo drewnianych i pociagi po
    nich jezdzily :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Goat_Canyon_Trestle

    > Inna analogia - robiły się swego czasu dwa boeingi 737-max. Niby może
    > się zdarzyć, no ale podejrzane. Ludziska zaczęły się niepokoić, ludzie
    > niechętnie tym latali, niektórzy nawet bilety chcieli zwracać.
    >
    > Oczywiście linie lotnicze odpowiadały (zgodnie z prawdą) że przecież
    > samolot certyfikowany, nie takie umysły nad tym myślały i żeby paxy nie

    tez sluszna uwaga.

    > pierdoliły bo znają się jak fryzjerzy na awiacji. I potem samoloty
    > uziemniono i zaczęto sprawdzać. Okazało się, że boeing dodał ficzer o

    No ale jednak nie paxy uziemily.

    > którym nie wspomniał pilotom (bo po co im ta wiedza - wszak oni nie
    > inżyniery lotnictwa).

    Sprawdzic czy nie
    https://wbmil.prz.edu.pl/stacjonarne/lotnictwo-i-kos
    monautyka

    Inzynier pilot, mgr kosmonauta :-)

    Ale fakt, ze pełno te samoloty maja roznych zaleznosci ... i nie
    zawsze sie o nich mowi pilotom ...

    > Oczywiście miało to drugie dno - jakby wpisać w
    > manual to niektórzy by się zaczęli zastanawiać, czy ten nowy typ jest
    > rzeczywiście starym tylko lepszym czy jednak nowym typem i trzeba
    > szkolenia pilotów na nowy typ robić - a to był podstawowy argumnet -
    > mamy mnóstwo pilotów ze szkoleniami na B737 new generation, więc jak na
    > maxa nie będzie potrzebne szkolenie typu to jesteśmy w domu.

    A z drugiej strony ... czy to nie pojdzie, a moze nawet powinno pojsc
    w te strone, ze pilotuje sie podobnie, a komputery zalatwiaja
    podobienstwo.

    > Zaczęto sprawdzać proces certyfikacji i okazało się... że boeing
    > certyfikował sam siebie i tylko papiery do FAA wysyłał a oni brali to za
    > dobrą monetę, bo przecież badanie się odbyło i kto ma to lepiej
    > sprawdzić jak sam producent.

    Tak po prawdzie ... jak mialby FAA sprawdzic dluzszy program ...

    > Potem zaczęto szarpać boeinga i okazało się, że w samym boingu nie było
    > wcale zgodności co do tego czy to jest dobrze zrobione. Z tego co
    > pamiętam pilot odpowiedzialny za certyfikację zgłaszał swoje
    > zastrzeżenia, że to po łebkach ale zarząd był innego zdania i
    > certyfikacja wewnętrzna przeszła, a za nią klepnąło FAA. W końcu łebscy
    > inżynierowie to zaprojektowali (ale przoczyli fakt, że trzy rurki pitota
    > w jakimś celu w samolocie są i korzystali z odczytów tylko z jednej).

    > Skończylo się na dwuletnim uziemieniu maxów, zmianą procesu certyfikacji
    > i nieprzyjemnościami dla tej właśnie osoby co miała wątpliwości.

    Jak pamietasz - nie pierwsze to uziemienie w ostatnim okresie.
    Boeing jakos to przetrwal.

    > Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
    > odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są
    > oni poniekąd zainteresowani żeby "w papierach było dobrze" przecież i

    Taa - afera diesli VW :-)

    > Jest jeszcze jeden smaczek. Prezes boeinga pewnie w największym stopniu
    > odpowiedzialny za te dwa maxy na ziemi odszedł przez nikogo
    > nieniepokojony i zgarnął przy okazji dużą odprawę. Więc nie dość że
    > pokusa i presja jest to jak widać odpowiedzialność ludzi którzy o takich
    > rzeczach naprawdę decydują jest iluzoryczna. Co również wpływa na to w
    > którą stronę się im opłaca piłkę kopać.

    A kogos z VW chcą sadzać.
    Niemiec, nie ma znajomosci w USA, USA nie ma tez interesu VW chronic
    :-)

    https://www.nytimes.com/2020/06/17/business/VW-diese
    lgate-arrest-croatia.html
    https://www.dw.com/en/volkswagen-dieselgate-scandal/
    a-54208154

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1